Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det okej om jag lägger in frågan här också.

Skrivet av Jenny
Upptäckte helt nyligen detta forum o fattar ju att det passar in bättre här än på kvinna och man.
Vore jättegulligt om ni orkade läsa igenom det här.


Han snarkar (2004-10-21 00:30:01) + -

och här sitter jag som tidigare har berättat för er om vilken bra kommunikation min sambo o jag har. Innan han somnade berättade han för mig att han inte tycker om att ha sex. Oftast vill han mest få det överstökat. Jag kan inte sluta gråta. Känner mig så jävla lurad. Jag trodde faktiskt att han tyckte om det när vi väl höll på. Trodde att han hade problem med själva initiativtagandet. Han förstår inte varför jag gråter. Han undrar hur jag kan vara så egocentrerad därför att jag ställer frågor i stil med att är det mig det beror på. Jag frågar då men tycker du inte ens om att se på när du gör det skönt för mig?
-Det gör du bättre själv.
Men älskling det är dig jag vill ha. När j
Svar på tråden: Är det okej om jag lägger in frågan här också.

Fortsättning följer...

Skrivet av  Jenny
Skrev i natt om min sambo som (2004-10-21 15:59:31) + -

under 9 års förhållande inte sagt något om att han tyckte att sex var nåt han ville få överstökat. Jag har tänkt mycket idag. Om jag ska vänja mej vid att leva i det här förhållandet utan sex, jag har alltid tyckt om sex men nu känns det inte så kul längre. Jag älskar honom. Så fort man ens nämner sex så drar han sig undan. En liten försiktig fråga så blir han jättearg så det är helt klart känsligt. Vi går redan på familjerådgivning men där kan man väl inte ta upp det här? Idag fick jag ur honom att det inte beror på mig att han inte vill ha sex, det beror på honom att han känner sig så dålig. Jag har ALDRIG sagt nåt sånt till honom. Bra att vi kunde reda ut det i varje fall men jag känner mig ändå så jävla dum jag har förfört honom 99 % av alla gånger. Dom gångeena han har tagit initiativ har druckit vin eller nåt innan. Varför känner han sig så kravfylld? Varför kan han inte bara slappna av. Jag älskar att ha sex med honom, jag vill vara nära. Tydligen inte ömsesidigt.

Jenny




 

Jag skulle nog ta upp det

Skrivet av  en till anonumius =0)
På familjerådgivningen.

Sen kankse det skulle vara bra att ge det lite tid. Min mamma brukade alltid säga "om du är osäker, gör ingentig innan du är säker" Jag skulle inte i dag leva med min man om jag inte följt det rådet. Och i dag är jag jätte glad att jag har gjort det.

 

Låter inte hållbart

Skrivet av  Crille
Självfallet skall du ta upp det på familjerådgivningen. Om inte de kan hjälpa er så kanske de kan slussa er vidare. Det måste vara tufft att ta emot det du gör från din partner.

Han verkar ha någon form av kris. Har du någon aning om vad det kan vara? Har han några som helst problem med erektionen?
 

Tack för ditt svar

Skrivet av  Jenny
Det känns så extra jobbigt eftersom det vanligtvis är mannen som vill(känns det som) så jag känner mig som en äcklig kåt tjej. Han har problem att han kommer väldigt fort. Vi har börjat prata lite, och förestå varandra men jag känner mig väldigt osexig oc ful nu.
Vi ska prata om det på familjerådgivning om två veckor. Vet inte men jag är ändå sugen på sex,men tänker inte förföra honom under dom här förutsättningarna. Hoppas att det löser fig. Vet inte riktigt hur det ska gå till för vi är av helt olika åsikter. HAn säger att vi kan leva utan sex...men..jag vill inte....tycker ju om sex ju:)Som sagt tack för ditt svar.
 

Inte ovanligt

Skrivet av  Crille
att det faktiskt är tjejen som vill mer. Jag förstår och känner själv igen din känsla av att vara "äckligt kåt". Samma känsla infinner sig nog hos de flesta som känner sig avvisade av sin partner vare sig det är en man eller kvinna. Men det är inte äckligt att ha lust, tvärtom det är något positivt.

Jag misstänker att din mans tidiga utlösning är grundproblemet. Han känner sig misslyckad och hanterar det genom att vilja avstå från sex. Jag tror dock inte att det är hans egentliga önskan utan bara en slags försvarsmekanism. Jag tror inte det löser sig självt utan ni måste aktivt söka en lösning. Det kan vara tungt för dig tills dess du får med dig honom men det måste nog göras. Tror ingen av er blir lyckliga annars.
 

Artiklar från Familjeliv