Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Förlåt ... ordet känns så helt värdelöst just nu.

Skrivet av mamma
Jag känner mej otrolig lässen. Men jag måste nog berätta lite om oss först för att man ska kunna förstå.

Min man och jag kom överränns redan när vi blev ett par för över tre år sen, att vi tyckte att det var helt okej att titta på porr, onanera, sexchatta, och för ett år sen så la vi även till camsex. Detta har aldrig varit något problem.

Vårat sexliv och också gått upp och ner under åren, men för det mesta är det jag som vill ha mest sex. Och det är jag ganksa öppen med så det finns inga missförstånd på hur viktig sex är för mej.

Vi har också camsex tillsammans med andra par, men vi har aldrig haft parsex och jag tror inte häller att vi någonsin kommer att ha det häller.

Nu till det som sårade mej så enormt.

Jag hade ammat lillen till sömns och lagt honom. Gick till min man som satt framför datorn och höll på med ett fotbollspel som han ganska ofta gör. Min mening var bara att ge en godnattkram men det blev en ganska lång sådan, och då passade jag på att göra det helt klart för honom att jag skulle vilja ha sex. Men han sa att han inte vill ha sex i kväll. Han sa det rakt ut men på ett fint sätt. Jag gick och la mej lite senare.

Nästa dag pratade vi lite om vi skulle ha camsex på kvällen. Han tog lillen lite på dagen så jag fick sova extra. När jag nattat lillen så satte vi oss framför datorn och tittade vilka var inne på msn. (en gemensam som vi har bara för sexkontakter) Vi började prata med ett par som jag inte pratat med tidigare men det hade min man gjort, inget konstig med det. Eftersom vi inte känner det här paret så bra så visar vi inte ansiktena alls. Vi började ha sex och allt var bra.

Men sen under tiden vi har sex kommer det fram att min man förra kvällen hade camsex med dem eller med bara henne (blev inte riktig säker på just den detaljen) Jag blev så förvånad att jag inte sa något. Men jag tappade direkt all intresse att fortsätta ha sex, men det gjorde inte så mycket eftersom vi var nästan klara i alla fall.

Lillen vaknade och jag tog och ammade honom till sömns igen. Undertiden sa min man hejdå till de vi haft camsex med och pyslade med lite annat och gick sen och la sej. Jag la ner lillen i spjälsängen men kundet inte sova.

Det var liksom först då som det riktig gick upp för mej att min man hade sagt nej till att ha sex med mej men ändå velat ha det med dem.

Efter några timmar vaken skrev jag ett kort brev till min man och försökte sen sova.

På morgonen var jag vaken när min man gick upp och han läste vad jag hade skrivit och kom sen för att prata med mej.

Han förstod inte alls varför jag hade blivit så sårad.

Han sa förlåt(jag svarade inget på det) och har annars också försökt vara lite extra trevlig mot mej. Mina känslor går lite upp och ner. Ibland känns det jätte hemskt. Då känns det som om han varit otrogen. Jag kan också få kännslor av att jag skulle vilja såra honom, ge igen på något sätt. Fast egentligen vill jag ju inte det.

Jag vet helt klart att han inte var ute efter att såra mej. Jag vet att han är lässen för att han gjorde det. Jag är helt säker på att han älskar mej. Men jag blir inte mindre lässen för det.

Vissa stunder är det lite bättre, men det beror nog bara på att man har så mycket annat att göra att man hinner inte vara lässen hela tiden. Men då när man mått ganska bra ett tag, då när det kommer tillbaka, då känns det nästan ännu värre.

I brevet sa jag bland annat att om inte lillen fanns så skulle jag göra slut på en gång. Det är så det känns, men jag kan inte gör så mot vårat fyra månader gammla son.

Tycker ni att jag får skylla mej själv när jag gett mej in på att ha camsex överhuvudtaget? Det är bara det att jag tycker att det borde vara självklart att det inte är okej då när den andra vill ha sex, men tydligen tycker inte min man det.
Svar på tråden: Förlåt ... ordet känns så helt värdelöst just nu.

Känns som jag har lite

Skrivet av  Anonym mamma ikväll
svårt att ge råd här eftersom jag och min pojkvän inte alls har de "överenskommelsen" som du och din man har. Men..helt klart förstår jag hur du känner dig!

Har varit med om att min kille nobbat sex med mig och sen har jag förstått att han suttit och porrsurfat och sen hm.."gjort det själv" så att säga. DET sved!

Att säga att du får skylla dig själv tycker jag är helfel! För rätta mig om jag har fel, din besvikelse här handlar ju om att han nobbade dig och sen ändå hade "sex" med de andra via cam, eller hur?

Har ni pratat ut om detta ordentligt? Viktigt här tycker jag är att ni är på det klara med hur den andra reagerade och kände i och med det som hände. Förstår man inte den andre så kan man inte heller undvika samma misstag igen...

Lycka till!
 

Jo det är just det som gör ont

Skrivet av  mamma
Att han valde bårt mej.

Vi har pratat mej jag vet då inte riktig om han kan värkligen förstå mej.

Han värkar vara lässen, men tyvärr känns det som om han bara är lässen för att han sårade mej, och inte för att han valde bårt mej.

Ett av problemet är ju att det är jag kan inte fråga hur han skulle ha kännt om det var tvärt om. För jag tror inte att han skulle känna på samma stätt. Han är nämligen ganksa bårtskämd med att alltid få sex när han vill ha det. Sist jag sa nej till honom är åratal sen. Jag minns inte exakt när, men vist mins jag att jag i alla fall två gånger har sagt nej till honom. Det kan ha varit någon mer gång, men en sak är i alla fall säkert ofta är det inte.

Om man sen gemför det med att han har sakt nej till mej så många gånger att det är omöjlig att komma i håg... Ja det blir en svår situvation.

Jag har inte en aning om hur jag ska göra för att värkligen få honom att förstå.
 

Kanske ett alternativ

Skrivet av  Anonym mamma ikväll
hade varit att ni gjorde om överenskommelsen lite...

Har svårt att förstå den öht, men så är vi ju alla olika och tycker olika saker är okej :)
 

hmm

Skrivet av  Mamma
Ja det kankse blir det, frågan är bara hur man får det att bli bra.

*suck*att det ska vara så svårt att leva tillsammans med någon
 

Förhållanden av alla de

Skrivet av  Anonym mamma ikväll
slag är jättesvåra och när man som i ett parförhållande har massor känslor inblandade, ja då blir det knepigt tyvärr :(
 

en åsikt

Skrivet av  Fumlan
Jag har inte varit med om detta själv, men kan förstå att du blev ledsen.

Uppenbarligen blev din sambo blev sugen på sex en stund efter att du frågat honom. Det är inget konstigt med det, det skulle du också kunna bli eller hur? Eftersom du sov ville han kanske inte väcka dig, inte fel det heller. Men när han väljer att ha camsex med en annan tjej, det är då han går över gränsen, inte sant?

Det är inte fel av dig att ge dig in på camsex, men ni behöver regler för vad som är tillåtet. En tydlig regel är att ni inte får ha camsex själva med någon annan. Det brukar vara naturligt om man älskar varandra att inte vilja såra varandra. Om du blir sårad av att han har camsex själv borde han rimligen undvika det. Det känns som ett rimligt krav att ställa.

Men frågan är vad du accepterar:
Får han ha camsex med en annan tjej om han ångrar sig och blir sugen på sex när du somnat och han är ensam uppe?
Får han överhuvudtaget ha camsex med andra tjejer själv (t ex om du absolut inte vill ha sex)?

Jag tolkar det här med att du skrivit brev och han sagt förlåt men du ändå inte är glad, som att ni måste prata mer om ert sexliv.
 

Skrivet av  Mamma
Det är inte att han hade camsex ensam som gjorde ont, utan bara det att han hade sagt till mej att han inte vill ha sex i kväll och så har han det ändå utan mej.

Han har haft camsex ensam utan mej förut och det har inte gjort något för jag var inte hemma då. Det vill säga vi kunde ändå inte haft sex.

I dag sa jag att nu vill jag att vi tar en pause helt och hållet från allt vad sex vill heta med andra. Det vill säga han får inte änns titta på porr under dessa dagar. Det samma gäller givetvis mej också. Under dessa dagar ska vi försöka prata lite och se hur vi ska göra.
 

Några frågor

Skrivet av  Fumlan
Jag tänker att det borde vara ok att bli lite kåt, fastän man inte alls kände för sex, säg en timma innan. Är det inte ok att ändra sig och vilja ha sex fastän man sagt ifrån tidigare?
 

Nä jag tycker faktist inte det

Skrivet av  Mamma
Har man sagt att man inte vill ha sex i kväll så ska man veta att man inte vill det. Det skulle vara annat om han sagt typ inte just nu.

Sen ska jag kanske tillägga att vårat sexliv inte varit det bästa på senaste tiden, jag skulle nog vara mer överseende om det varit bättre mellan oss. Men därmemot så är det inte på grund av camen vi har dåligt sexliv just nu. Utan det är nog mer lillens fel.


 

Läs ditt eget svar ;-)

Skrivet av  smulan
Observer att du skriver "nej JAG tycker inte det" i ditt svar. Vad du tycker behöver inte självklart betyda att han tycker lika. Prata med honom om vad han anser vara okey när det gäller just det här att man kan ändra sig under kvällens gång.

Personligen vet jag inte när jag blir kåt. Det kan vara nu eller om två timmar beroende på vad som händer och hur trött/pigg jag är etc... så om jag sade nej nu och sedan vill senare så är det, enligt mig, helt normalt och mänskligt.
 

spontant svar

Skrivet av  smulan
Mitt spontana svar är att du inte kan straffa honom eftersom inte alla regler varit på plats.
Om ni inte specificerat när de är okey eller inte är det inte okey för dig att tjura över det.
Prata igenom det här "intresset" en gång till och se till att inte missa några regler framöver. Om ni båda vet exakt vad den andra tycker är okey eller ej så kommer det säkert flyta smidigare framöver.

En annan tanke är att han kanske inte kände för att ha sex med någon fysiskt utan ville snarare onanera till en "porrfilm". Det är väl inte hela världen, eller? Jag gissar att det hade varit mer okey för dig om det inte varit livefilm utan en "vanlig" p-rulle som han ville ha igång när han tillfredställde sig själv..?

Förlåt honom och prata ut om det. Det här är definitivt inget att lämna någon för. Vare sig man har barn eller ej.
 

oj, hade misst att du svarade

Skrivet av  Mamma
Men tack så mycket i alla fall.

Nu har det ju gått ett tag, och jag har i stort sätt lagt det bakom mej.

Jo lite värre är det på något sätt med livefilm i ställt än för p-film på typ dvd. Men jag skulle faktist blivit sårad ändå den kvällen även om det varit en vanlig p-film. Jag skulle ändå känt mej bortvald.

Kom för den delen in i datarumet för några dagar sen då min man onanerde framför datorn med camen på. Det gjorde mej helt ärligt talat inget. Mer än att jag blev lite kåt och önskade att jag fått se på mer, men eftersom jag hade då mitt barn i famnen så blev jag tvungen att bara gå ut. Men den dagen hade vi haft sex tidigare. Lillen hade sovit tidigar och vi hade pratat framfrör datorn båda, och när lillen vaknde och ville amma så visade min man tydlig att han tyckte det var synd.

jag hoppas nu att min man förstår skilnaden, och att han inte gör om det.

Nja hur som helst så går det ganska bra för oss nu. =0)
 

Artiklar från Familjeliv