Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det här allt?

Skrivet av anonym
Är livet inget mer än så här? Har det mesta...barn, en sambo som ställer upp...som älskar mig, trygghet, pengar...
Jag borde vara lycklig...borde inse hur bra jag har det. Men jag känner ju INGENTING.
Vill inte ha sex, vill inte kyssas, vill inte mysa i soffan...går mest runt och mår dåligt. Varför kan jag inte känna någon för min partner, han är ju egentligen så bra...den bästa man kan tänka sig.
Vad skall man ta sig till? Skall man separera och börja om...så man kanske kan få känna lite kärlek igen? En kärlek som kanske den också tar slut efter massa år tillsammans? Kan man vara kär i någon hela livet? Eller skall man stanna kvar...bara av gammal vana och för att man har en trygghet?
Svar på tråden: Är det här allt?

Det är nog...

Skrivet av  Bara jag
...bäst att du reder ut lite om dig själv och dina känslor, och tar reda på VARFÖR du inte känner någon glädje. Kan du vara deprimerad? Det var jag ganska länge utan att inse det, och det tog lång tid att erkänna det och lång tid att ställa till rätta. Men nu vet jag att livet är mer än så som det var...

 

jag tror

Skrivet av  mia
Jag tror att känslan av att vara kär kommer och går. Men man måste känna en samhörighet till vanrandra i grunden vilket du verkar göra för din man. Kanske är det något annat som saknas i ditt liv? Ibland är det nog lättast att se den man har närmast sig som problemet när det kanske är något helt annat som behövs i ens liv. Vad är viktigt för dig i livet? Har du ett jobb du trivs med? Bara lite synpunkter. Lycka till!
 

äter du

Skrivet av  ravioli
p-piller? sluta i så fall med det och se om det känns bättre... har du någon hobby? skaffade dig en som får dig att känna glädje. det låter inte som att det är i din realtion problemet finns utan i dig själv... ta gärna din partner till hjälp.. ibland kan det kännas bättre att berätta för den man lever med hur man känner. kanske går han och tänker samma sak...
jag känner själv att livet är trist och meningslöst till och från, och tidigare ifrågasatte jag realtionen, men har nu insett att enbart en realtion kan inte göra mig lycklig, jag måste själv också få vara jag. göra sånt som jag tycker om. vad det sen är är inte alltid så lätt att veta, men det är en ände att börja från i alla fall...
lycka till!
 

och börja göra nåt kul tillsammans!

Skrivet av  sisla
de andra tipsen du fått tycker jag var jättebra, vill bara lägga till detta också.

Inte alls konstigt om det blir tråkigt när man bott ihop med samma person i åratal, då kan det ju behövas energitillskott i form av nya gemensamma upplevelser.

Börja på kurs, skriv en bok, eller gå i skogen... Huvudsaken är att fortsätta utvecklas och skaffa nya gemensamma upplevelser tillsammans tror jag.
 

Artiklar från Familjeliv