Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur når jag fram?

Skrivet av Lilla jag
Jag och min man har tre barn ihop 9,7 och 3 år gamla. Vi har nästlat oss allt längre in i ekorrhjulet av hem, familj, jobb, mer jobb, räkningar, utgifter, skjutsande till kompisar och annat osv osv.

Så nu har vi hamnat där att vi umgås nästan aldrig. Om en av oss sätter sig ner så går den andre och gör någonting annat.

Min man är dessutom så utstressad av allt detta att han håller på att gå in i väggen. Han har dragit på sig en kronisk skada i magen så han väntar på operation, just nu mår han dåligt både fysiskt och psykiskt. Ibland försöker jag låta allt vara, låta honom vara ifred men jag KAN inte se på när han kör ner sig själv så.

Problemet är att när jag försöker ta upp detta och försöker att få oss att stanna upp och försöka rädda allt innan det förliser så vill han inte ta tag i det. Han bara rycker på axlarna och säger att "det är så här det är när man har småbarn"

Jag känner att han inte ens vill göra ett försök att rädda allt. Och ändå har han i sina värsta svackor brutit ihop och bara gråter och gråter och är panikslaget rädd för att förlora oss.

Vad gör man?
Svar på tråden: Hur når jag fram?
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv