Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

4 barnet

Skrivet av Maggi
Mina barn heter Julia-90 & Jacob-92 (sedan ett tidigare förhållande, bor hos mig), år 00 föddes Sanna och nu ska vi snart få en liten dotter till (det vet vi).

Undrar, ska namnet börja på S? Har några namn där som jag gillar (Sabina, Sofie och Stina).
Eller ska vi välja en annan bokstav? Vi gillar då Ella, Rakel, Thea och Jonna.
Är Sanna och Jonna för likt? Är et dumt om det börjar på J...?
Tacksam för alla synpunkter och även förslag på era favoritflicknamn!
Svar på tråden: 4 barnet

Hmm...

Skrivet av  Saralinn
Ja det skulle ju vara estetiskt med ett till S tycker jag! Sofie är fint dessutom.
Däremot gillar inte jag att tre barn har samma bokstav och ett barn en annan bokstav.

Sanna och Ella passar bra ihop.
 

Jag tycker

Skrivet av  JessicaF
att det skulle vara "snyggt" om den nya lilltjejen får namn på S.

Sofie eller ännu hellre Sofia tycker jag bäst om!
 

Tycker Sofie är bättre

Skrivet av  Michelle i NY
min syrra heter Sophia och det blir smeknamn men på ett tvåstavigt som Sofie blir det inte lika ofta smeknamn.
 

Jag tycker att hon ska få ett S-namn.

Skrivet av  Lillstrumpa
Men jag tycker också att era tre barn har namn som går bra i stil med varandra. Varkeen Sabina eller Stina passar in där. Soie är på gränsen...

Kanske Saga? Kan tyvärr inte komma på fler i samma stil nu..
 

Okej, ett S-namn

Skrivet av  Maggi
Vill då ha förslag på en MASSA S-Namn!!!

Sofie/Sofia
Sabina
Sandra
Stina
Saga
Sally
Samantha

stopp... Vill ha hela S-listan!! *S*
 

S-namn.

Skrivet av  Hannanon & de 4 barnen
Så klart:-)
Stina är jätte fint!
Stella kanske?? Eller Smilla??
 

Stella och Smilla var fint!!

Skrivet av  Lillstrumpa
Särskilt Stella tycker jag passar bra med syskonens namn... Att jag inte kom på dem! *fniss*
 

Spelar ingen roll!

Skrivet av  Michelle i NY
Välj ett namn som är fint och inte pga att det börjar på S!!! Det spelar ju absolut ingen roll ... Jag tror inte att flickan kommer att ifrågasätta varför hon inte heter ett namn på S. Välj det du tycker är fint!!
 

Visst

Skrivet av  Maggi
hittar vi inget på S så blir det kanske Ella!

Men det finns många fina namn på S
Saga
Stella
Siri
Smilla...
 

Gillar Jonna *imt*

Skrivet av  Natali med 8 dagar kvar
.
 

vad sägs om

Skrivet av  Å+
Selma?
 

Sabina! *imt*

Skrivet av  Bumble-bee med Mini bf 11/3 - v.9
-
 

Stina eller Ella...

Skrivet av  Sara med Isis & Alvina
tycker jag passar bäst. Om det börjar på S eller inte spelar ingen roll, det låter iofs lite charmigt med två på J och två på S och jag gillar tema-namn-idéer men det är absolut inget krav. Jonna gillar jag inte och jag tycker inte det passar till Sanna. Rakel är för hårt, Thea är fint men det bryter kanske lite för mycket mot de övriga namnen. Men det funkar. Sofie och Sabina gillar jag inte alls.
 

Jag tycker flickan ska heta:

Skrivet av  Annot m Walden Webster 021205
Sara.
 

Sabina är jättefint

Skrivet av  Carita
och inte så vanligt, det skulle jag ta. Därnäst Sofie, som nr 3 Stina. Inte för att jag tycker det _måste_ vara ett S-namn, gillar helt enkelt dem bäst.

Av de andra namnen gillar jag Ella och Thea bäst. Jonna är för likt Sanna, samtidigt som då tre barn får J-namn och ett inte. Jag gillar inte heller Rakel för Jacobs syster. Tänker på berättelsen i bibeln om Jakob som fick tjäna i sju år för att få gifta sig med Rakel.
 

Artiklar från Familjeliv