Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej hopp!

Skrivet av Anna m Joel
Just nu tycker jag att Nora är ett fint tjejnamn. Vad tycker ni?

Om Joel skulle blivit en tjej skulle hon ha hetat Maja (om hon passade i det då). Men nu tycket jag att det är jättevanligt, var å varannan här i trakten har en liten Maja.

Min kille gillar inte Ebba - låter som en gammal sur tant säger han, ha ha.. Men jag tycker det är fint.

Men nu har jag då börjat gilla Nora.

HA ha, jag är inte ens gravid, vi försöker inte ens få barn just nu. MEn det är kul att spåna på lite namn sådär... ;-)

HA de!
Svar på tråden: Hej hopp!

Hej

Skrivet av  Alma m. Johannes
Ja, visst är det kul att spåna namn=) Det gör jag hela tiden fast vi inte heller ska ha barn=) Först vill jag säga att JOEL är helt underbart fint, hade inte min kusin hetat Joel hade Johannes fått heta Joel.
Jag tycker både Nora och Ebba är lite "tuffare" i stil mot mjuka Joel. Maja skulle verkligen passa...kanske Meja eller Malva, Alma istället? Eller Nellie. Fast jag gillar kombinationen Joel och Ebba ändå=)
 

Hej hej

Skrivet av  Anna m Joel
Det är skitkul m namn :) Ja visst låter nästan Joel och MAja allra bäst - har jag tyckt hela tiden.

Ebba sågar sambon tror jag. Meja tycker han nog är för "spejsigt", MAlva eller Alma är nog för ovanligt.

KRäsen karl jag har va!

Vem vet, det blir kanske en liten MAja sen ändå.

SAmbons förslag på killnamn är Loke - men det låter lite hårt jämfört m Joel tycker jag. Var själv inne på Emil men det kanske blir "föööör" gulligt..hmmm..jaja.

Tack ändå! :-)
 

Jag

Skrivet av  Will
tycker Nora är jättefint, stavar det gärna med h på slutet. Ebba är ett släktnamn hos mig och jag är så van vid det att jag aldrig direkt tänkt på om jag gillar det elller inte... men det är rätt tufft.
Men som Alma m. Johannes skrev känns Joel mjukare än båda era förslag. Joel och Ebba låter bäst ihop, men skulle jag föreslå ett namn skulle det bli Alva.
Joel och Alva låter fina tillsammans, två av mina egna favoritnamn.
 

Hel Will!

Skrivet av  Anna m Joel
Alva heter min kusins lilla tjej som föddes i somras - upptaget alltså. JAg gillade det namnet för några år sen men inte lika mkt längre, faktiskt...

Norah, ja det är en fin stavning, lite mer engelskt (som jag vet att min mamma är emot..hihi)

Vi får se den dagen. Ett relativt kort namn känns ändå aktuellt på nåt sätt. Som jag svarade Alma m johannes. Sambon föreslog Loke om vi får en kille nästa gång oxå. Det låter oxå hårt ihop med Joel....

Får spåna vidare.....

Tack för ditt svar :-)
 

Åh, Maja!

Skrivet av  JessicaF
Jag tycker Maja är sååå himla fint! Nora är också fint, men inte som Maja :-).
 

tänk på rimmet bara!!!!!

Skrivet av  Hedvigs mamma
Nora _ Hora inte kul...de säger ofta det här åt en tjej...not fun
 

Artiklar från Familjeliv