Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ok, sista skriket!

Skrivet av Annica, Leon o Lillebror 8/10
Imorgon måste vi skicka in papprena till sktteverket, och vi har fortfarande inte bestämt oss. Jag brukar inte vara direkt velig men det här var skitjobbigt!

Jag vill att sonen ska heta Mio.
Sambon vill att sonen ska heta Noah.
(Storebror vill att lillebror ska heta Grålle med släp.)

Vi gillar varandras namn, men ingen vill ge med sig. Vi gillar även Oliver och Alvin som vikanske kan tänka oss.

Vad ska han heta???
Svar på tråden: Ok, sista skriket!

Varför inte...

Skrivet av  Sara
Grålle Mio Noah...

Så kan ni ju välja tilltalsnamn senare, men jag föreslår att det blir något av de sista i så fall...
eller måste man skriva vilket av namnen som ska vara tilltalsnamn?

Jag svarade just inne på sid. 2 till dig, där jag tycker att Noah är finare än Mio...men röstar på
Oliver av era egna valda namn...men själv skulle jag ha valt Teodor..En Leon och en "Teo"...finfint...
 

Ett tillägg..

Skrivet av  Jenny m Linus
..när vi skrev papper i Linköping -01 så ville de att tilltalsnamnet ska stå först. Pga att vi håller som sagt på att bli internationella :)
Heter barnet Valentin Linus, så kallas han Mr Valentin. Trots att tilltalsnamnet i Sverigen är Linus!
Var det svamligt? Nåja, det var så vi fick förklarat till oss...
 

Om ingen vill ge med sig

Skrivet av  Marie med Emil 03
så får ni lov att kompromissa helt enkelt. Ta varken Noah eller Mio utan välj Oliver eller Avlin istället. NOah och Mio som andranamn kanske?
 

Jag svarar igen

Skrivet av  Vimse
Av alla era förslag tycker jag Oliver passar bäst.

Om jag ska välja mellan Mio och Noah så säger jag Noah. Mio har samma problem som Liam, svårtuttalat tillsammans med Leon. Leon och Mion eller Leon och Lian. Noah är fint!
 

NOAH! *imt*

Skrivet av  Froda
 

milo,mika

Skrivet av  moa
c
 

Mio!!! Annars Oliver.. imt

Skrivet av  Tina
..
 

Noah

Skrivet av  Will
är finast tycker jag, ett av mina favoritnamn. Om jag och sambon haft samma smak skulle en av våra tvillingkillar hetat Noah.
 

Mio *imt*

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bebis 041225
a
 

Mio = D [imt]

Skrivet av  ~ Anna & Mio ~
 

Hej!

Skrivet av  Annica, Leon o fd. Lillebror 8/10
Har tänkt maila dig, men ville bestämma namn först. Men nu vet du att det blev Mio iaf. =) Jag är helnöjd!

Kram,
 

Mio jätte fint! Men också...

Skrivet av  .::Anna & flickorna::.
...namnet Milo!! Kan uttalas både Milo som det stavas eller Majlo (som det uttalas i tex Usa)

Leon och Milo är klassiska namn utomlands! Dessutom med ett varsit L i namnet! *ler* Annars är som sagt namnet Mio jätte fint...

Kram & varmt lycka till! Hoppas ni båda blir super nöjda!
 

Artiklar från Familjeliv