Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vilka namn

Skrivet av Mia
tror ni kommer att ta kliv uppåt på SCB:s 100-i-topp-lista som väl kommer inom någon månad? Bland tjejerna gissar jag på Minna och Hedda, vad tror ni? Killarna är mkt svårare.
Svar på tråden: Vilka namn

Två själar en tanke!

Skrivet av  B
Vad lustigt, jag lade själv ett inlägg om just SCB i detta nu!
 

Jag gissar på

Skrivet av  Susanne med Viggo 030721
Vilmer och Arvid bland killnamnen. På tjejsidan gissar jag på att det är tantnamn som ökar mest, men kommer inte på något specifikt. Till min glädje har jag inte sett så många Viggo det här året så det kan man ju hoppas är på väg tillbaka. Vi tvekade ett tag eftersom vi tyckte att det var lite för poppis, men det verkar ju ha lugnat ned sig en del.

mvh,
Susanne
 

Isak tror jag klättrat massor!

Skrivet av  Maja
Tycker tjejnamn är svårare. Minna tycker inte jag är ett trendnamn alls. Har inte hört någon häromkring som gillar det. Bara på fN man läser om det. Hanna och Minna tycker jag är namn på andra och tredje generationens finnar i Sverige.
 

Minna...

Skrivet av  Namntokig finlandssvensk
...är i Finland ett namn som var väldigt populärt under 1970-talet. Samma kan man nog säga att gäller Hanna också, och dessutom Jonna och Sanna. Har förstått att dessa är ganska populära just nu i Sverige? Ville bara dela med mig lite kuriosa från mitt land!
 

Artiklar från Familjeliv