Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kan inte bestämma oss *hjälp*

Skrivet av Lottis m Alicia -03 & lilleman 041226
Har frågat förut vad ni tyckte att lillprinsen skulle heta. Jag skulle vilja ha lite mera tankar om namnen vi väljer emellan - Linus eller Samuel.

Tex: Funkar Linus som namn även när man är vuxen? Vilket passar bäst till Alicia? Andra namn är Oscar o efternamn Törnqvist, vilket låter bäst då av namnen?

Vi har massor funderingar och vill gärna ha era åsikter om namnen, vilket föredrar ni o varför?

Hoppas så många som möjligt vill svara o hjälpa oss, känns som vi måste bestämma oss nu.

Kram på er!
Svar på tråden: Kan inte bestämma oss *hjälp*

Jag röstar på

Skrivet av  tusentina
SAMUEL

Linus är också bra, men Alicia och Linus passar inte lika fint som Alicia och Samuel.
Samuel Oscar Törnqvist låter också bättre än Linus Oscar Törnqvist.
Lycka till!
 

Jag med!

Skrivet av  Nillskin
Linus är gulligt på en liten lintott, men på en kille med skäggstubb, på 1,85 o storlek 45 i skor, nja, jag vet inte =)
 

Jag röstar på Samuel

Skrivet av  ::
För att jag tycker att det är jättefint.

För mig är Linus för gullenuttigt.
 

Håller fast vid...

Skrivet av  Margut med 4:an i magen
... Samuel!
Linus är också jättefint, men jag tycker att det är för kort i förhållande till Alicia.
Alicia har ju 4 stavelser och Samuel 3 och det passar jättefint!

Kollade dessutom bilden på gossen förra gången du frågade och tyckte nog att han kunde ha vilket som helst av namnen. Inget kändes "fel".
Men som sagt - röstar på Samuel ändå! :-)
 

Samuel är finare! *IMT*

Skrivet av  Lindsey
---
 

Samuel tycker jag!

Skrivet av  Viktors mamma
Det är ett jättefint namn.

Är inte så förtjust i Linus, känns inte rikigt som att det passar på en vuxen man...

Och Alicia och Samuel är jättefint ihop!
 

Samuel & Alicia

Skrivet av  Marie
tycker jag passar mycket bättre än Linus & Alicia. Dessutom är Samuel finare och känns mera "up to date" än Linus som verkligen känns 80-tal.
 

Linus

Skrivet av  Carita
röstar jag på. Klarat det funkar på en vuxen, det finns redan flera vuxna män som heter Linus. T ex Linus Trowald, som skapat Linux operativsystem, och Linus Wahlgren.

Samuel är fint också, och jag tycker bägge passar ihop med Alicia och med efternamnet.

Om man säger förnamn och andranamn tillsammans, LinuS OScar kanske det låter lite mycket S. Men man säger ju inte andranamnet så ofta.
 

Artiklar från Familjeliv