Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dålig viktuppgång...

Skrivet av Veronica m. Jonatan & Wilma
Måste bara få skriva av mig lite. Var och vägde Jonatan igår och han hade bara gått upp 3hg på ett helt år. Från 14kg - 14.3kg. BVC sköterskan skulle prata med läkaren idag för att höra hur vi ska göra.
Finns det fler med samma problem? Han äter ju ändå ganska bra, men verkar inte ta åt sig näringen.
Har även klagat på magont i snart 3 veckor!
Börjar vara ganska orolig.
Svar på tråden: Dålig viktuppgång...

hmm, jag tror inte..

Skrivet av  maja m alfred o tova
att alfred har gått upp nåt nämnvärt i vikt det senaste året...
jobbigt att behöva grunna på sånt :( men det är väl inte helt ovanligt att de har så mycket spring i kroppen att energin går åt till att röra sig, och ibland är det ju så att de växer på höjden, men ändå står still på vågen. om han äter bra och verkar nöjd och belåten på det stora hela, så borde det väl inte vara nån fara på taket, eller??
du skriver att han har klagat på magont de senaste veckorna. kan det vara så att han tappat några hg under de här veckorna och att det får det att se ut som att han bara gått upp 3 hg?

ta du det lugnt och prata med bvc-läkaren och hör vad han/hon säger. alfred väger ca 15kg, så det är ju inte så att 14,3 är hysteriskt lite, så såvärst orolig behöver du inte vara tycker jag ;)

lycka till och skriv gärna och berätta hur det går!
kram
 

Artiklar från Familjeliv