Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Stackars Axel + hemska barndomsminnen

Skrivet av Ida m.Axel001111 & Kalle020812
Axel den lille skrutten är rejält sjuk. Han hade 39.5 grader idag, snorig och ont i magen. Så här eländig var det länge sen jag såg honom. Vi har fått tjata en del för att få honom att dricka och ätit har han knappt gjort alls. Hoppas att det snart går över :-(

Medan jag oroade mig lite för Axel så kom jag att tänka på en episod från min egen barndom. Jag hade påssjuka, var riktigt dålig och hade väldigt ont. Jag var nog i 7-årsåldern då och jag kan fortfarande minnas precis hur ont det gjorde att försöka öppna munnen eller svälja. Så jag åt förstås inte så bra och efter ett tag började min mamma bli ordentligt orolig.

För att verkligen fresta mig köpte hon hem vitt bröd som jag älskade - i min familj förekom inte köpt bröd och definitivt inte vitt. (Mina föräldrar är av det hälsosammare slaget :-). Och jag kunde ju inte äta... jag hade så ont och var så hungrig och jag kunde inte begripa hur min mamma kunde vara så ELAK! Hur kunde hon köpa hem vitt bröd som jag älskade just när jag inte kunde äta det? Jag undrade faktiskt över det i flera år. Sen glömde jag nog bort det hela.

...och NU - efter över 20 år när jag själv har ett sjukt och matvägrande barn - så inser jag att hon var ju inte alls elak! Hon var helt enkelt orolig för att jag var så dålig och inte åt, och ville fresta mig med något som hon trodde att jag skulle kunna att äta ändå! Stackarn, snacka om att bli missförstådd!

Undrar vilka saker mina barn kommer att feltolka på det viset? :-D
Svar på tråden: Stackars Axel + hemska barndomsminnen
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv