Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kul med lillasyster!

Skrivet av Dizzycat, Bällan & Kattis
Hej hopp. Jag var ju lite orolig för hur det skulle gå med svartsjuka etc när lillasyster kom, för Bällan var ju grymt svartsjuk när vi skaffade hunden.
Men hittills går det faktiskt jättebra (peppar, peppar...).

Bällan vill pussa och krama sin lillasyster och hålla henne i famnen hela tiden. Hon pratar inte så bra, men hon säger att Kattis är gullig på ett sånt gulligt sätt som hon har hört att vuxna säger: "Nää, Kattis gullig!"

Kattis "fyller" 2 månader i morgon och hon är en stor och stabil unge som sover länge om nätterna och är pigg och glad om dagarna.

Hoppas att ni andra som har fått smått också har det bra med bäbisarna!
Kram från Dizzycat

Svar på tråden: Kul med lillasyster!

Härligt!

Skrivet av  Maria med pontus 0010 & Ida 0311
Vad skönt att det går så bra. Pontus är väldigt förtjust i Ida MEN hon får allt ofta små tjyvnyp. Han påpekade för mig när hon var ca 3 månader att han tyckte att hon tog för mycket av min tid.
Nu är hon en kaxig dam på 7 månader(på söndag) och P "passar" henne så att hon inte skall komma åt kattmaten eller välta ngt osv, för hon har börjat krypa nu.
Må gott!
 

Hejsan!

Skrivet av  Maria med Vanna -00 & Isak 20/5
Va kul att det går bra med lillasyrran.
Här går det också bra, hon kan vara lite hårdhänt när hon kramas i bland bara men Isak verkar redan vara härdad. Det blir väl så med småsyskon.
Däremot är hon som en obstinat tonåring mot oss vilket kan bli lite påfrestande ibland :) Men det går väl över hoppas jag.
Lillebror växer och är så söt. Han sover också bra om nätterna, kan vara lite bökig på kvällen innan han somnar (sent som sin syster) men nu får han miniform och det verkar hjälpa.
Kram Maria
 

Känner igen

Skrivet av  Dizzycat, Bällan & Kattis
Jo, min dotter tar nog också ut ev. svartsjukekänslor mot oss (mamma & pappa) i stället. Riktigt tyken kan hon vara...
Kram, Dizzycat
 

Grattis Dizzycat!

Skrivet av  Marie & Marielle 001007,Benjamin030303
Roligt!
Visste inte att du skulle ha en till.
Har ju varit borta härifrån under lång tid.
Jätte kul!
Är allt bra med er?
Kul att se lite gamla välbekanta ansikten här.
Kramis!
 

Artiklar från Familjeliv