Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hörsel

Skrivet av Ior m Z
Hej.

Min son på 4 år har börjat med att säga va, till allt man säger. Han hade en period vi 2 ½ då han sa det jämt men då viste jag att det var en utvecklingsgrej.

Är det det denna gång oxå eller har han fel på hörseln.

Man måste säga hans namn och när han tittar på en så hör han.

Ska på hörselkontroll i januari, men tänkte höra här om era oxå är inne i en sån här period.

Tacksam om svar.
Svar på tråden: Hörsel

O,ja...

Skrivet av  Nica m. Hugo & Milo + Knyttet -46 dagar
Det är hopplöst att få ett svar från Milo vid första frågan och ofta så säger han "va" flera gånger när jag svarar på något han sagt. När jag jobbade på dagis hade jag en tjej där som gjorde så, då började jag att ställa motfrågan "vad sa jag?" och då visade det sig att hon visst hört och uppfattat vad jag sagt. jag kanske ska börja göra så med Milo?
 

Har

Skrivet av  Ior m Z
provat det där med motfrågan och då får jag bara ett frågande ansikte som stirrar på mig. Och sen säger han va?
 

samma här.

Skrivet av  mia m. noah o jonah + bf 21/4
Noah hade också i 2-3 årsåldern en Va´-period, men då märkte man att det bara var en grej han körde med.

Men nu har han börjat med va´igen sedan ett par månader tillbaka, men denna gången tror jag faktiskt att han inte hör riktigt som han ska. Han säger va´till nästan allt man säger så vi får upprepa oss alltsom oftast, och många gånger så säger han att han inte hör så vi får prata högre.
Men så ibland så hör han hur bra som helst och då börjar man ju undra hur det ligger till egentligen.

Tyvärr får vi ingen hörselkontroll på bvc här utan måste beställa tid på öron-näsa-hals. Har gjort något försök att ringa men aldrig lyckats pricka in rätt tid.
Hatar det där med telefontid*arg* Jag behöver själv få tid till sjukgymnasten för att få ett gravid-bälte. Vissa dagar kan jag knappt gå och jag jobbar varje dag, sju dagar i veckan fram till jul, stående. Men inte heller det hinner jag ringa.

Men nu kom jag ju helt ifrån ämnet här*s*, sorry!

 

Här

Skrivet av  Ior m Z
har dom en som kommer en gång i månaden till bvc. Vi ska få komma en månad tidigare än bestämt. Tog upp det när jag var och vägde lillkillen.

Fy det där med att få ett bälte får du nog ta tag i. Det låter inte så bra. Är själv gravid men klarat mig från såna smärtor. Men det är tungt ska ha i februari och har en kille som precis fyllt ett och kan ännu inte gå. *s* nu kom visst jag från ämnet.

Hoppas att du snart mår bättre.
 

Artiklar från Familjeliv