Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Blir det värre av att sitta?

Skrivet av Pe v14
Hej
Jag väntar trean och har i tidigare graviditeter haft ganska lindrig foglossning.

Nu har jag ett annat jobb än jag haft tidigare. Nu sitter jag still i princip hela tiden, förut gick jag och stod hela dagarna.

Kan stillasittande jobb förvärra foglossning? Kan man sitta på något sätt så det inte blir värre?

Tacksam för svar
Pe v14
Svar på tråden: Blir det värre av att sitta?

Jag...

Skrivet av  Sasha
... har haft ont av foglossning i ca 6 veckor nu (gavid i vecka 25) och jag får ont då jag sitter, bl.a. när vi åker bil.
Vet ej om foglossningen "startar" av det eller så.
Jag har fått låna en kilkudde att sitta på från sjukgymnastiken här, det kanske vore bra för dig?
 

Nej, inte för mig!

Skrivet av  Nissa, Rebecka dec02 + Manfred 28/9
Jag tyckte det blev värre av att röra på sig, även om det inte funkade att sitta särskilt länge heller. Det bästa är nog om du kan ta korta raster och röra lite på dig, omväxlande stå/sitta på jobbet och tänka på hur du sitter. Du ska absolut inte sitta med benen i kors eller på annat sätt "snett". Prata med din sjukgymnast!
 

Ja, för mig

Skrivet av   MiaMaria m Josefin +Krabat v33
så blir det värra om jag sitter länge. En av anledningarna till att jag är sjukskriven 50% eftersom jag måste sitta på jobbet. Kunde knappt röra mig efter ett 2 timmars möte idag, i fortsättningen tänker jag resa mig upp och röra på mig under tiden.
 

Artiklar från Familjeliv