Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

smäller i ryggen!

Skrivet av Sara med Alex 19/12-01 bf 3/1-05
Nästan daligen smäller det till i ryggen precis vid svanskotan. jag har väldigt mycket besvär med fogarna både fram och bak. Och svanskotan är oxå väldigt öm... Men ibland när jag suttit lite för länge och ställer mig upp så säger det PANG i ryggen och det gör kanon ont. Har aldrig haft det annars...

Har det med foglossningen att göra eller är det nått annan! Någon som vet!?
Svar på tråden: smäller i ryggen!

Kan kanske vara så som jag...

Skrivet av  Linn v31+Neo-01 & Ronja-03
hade det min förra graviditet. Min beskrivning var att det kändes som att det liksom hoppade ur led och direkt på plats igen... Sååå obehagligt!! På mig kom det så fort jag hade legat ner i mer än typ 15 min... Tillslut så fick jag sån ångest på mornarna att jag bara låg å grät. Vågade inte gå upp för denna smärtas skull och samtidigt så tryckte det på ordentligt i blåsan...
Är jätteorolig för att det ska komma tillbaks... Än så länge är det mer som att det knäpper och klickar lite smått under natten (när jag vänder mig) och när jag ska upp å sånt... Men det står jag ut med utan problem!!!
Det var just dom där riktiga knäcken som var jobbiga!!! Slutade med att jag satt upp halva natten, för att slippa det när jag skulle upp å kissa... Sen så la jag mig ner andra halvan och sov sen utan att röra mig fram till morgonen...

Vad dom sa till mig... så är det inte så mkt att göra... Bara att vänta ut förlossningen typ!!! Lider med dig... och hoppas att ett under sker och det blir bättre!!!
 

Artiklar från Familjeliv