Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bälte vid foglossningar

Skrivet av Cattis
Jag lider av enorma foglossningar. Gjorde även det under min förra graviditet, då jag fick ett bälte av min sjukgymnast. Det är det här "normala" bältet som det verkar som man brukar få, det smala, i mitt fall gråa.
Tycker tyvärr inte att det har funkat speciellt bra.

För några veckor sedan var jag till en sjukgymnast och fick prova ut ett annat bälte, som verkligen var kanon!
Tyvärr hade inte sjukgymnasten någon aning om var man kunde köpa det. (Hrrm..??)

Tänkte höra efter om någon här kanske har någon aning om var man kan få tag på detta suveräna bälte.

Det är lite bredare baktill, heter Sacrobandage och är från Mediband.

Hoppas, hoppas att någon kan hjälpa mig.
Svar på tråden: Bälte vid foglossningar

Nej, tyvärr

Skrivet av  Tyskan
Den känner jag inte till, men om du inte skulle få tag i den, så kan jag rekommendera Elcross (Camp), den är hög i ryggen, går över den stora magen och är smidig med karrdborr.

Adressen till Camp:
Camp Scandinavia AB
Karbingatan 38
SE-254 67 Helsingborg
SWEDEN
Phone +46 42 25 27 00
Fax +46 42 25 27 25
E-mail [email protected]

Den smala varianten som du prater om heter Puff-i-Gång och är ingenting när man har svårare besvär i bakre och främre bäckenled.

Lycka till,
 

Internetadress

Skrivet av  Lillansmamma
Här är en adress till ett företag som säljer ett semi-elastiskt stödbälte som min barnmorska rekommenderade (Art.nr 5650). Med frakt kostar det ca 198 kr. Jag har själv tänkt beställa ett. På bilderna kan jag se att det är bredare baktill. Kanske är det ett sånt du söker.
Adressen är:
www.gulare.com
 

Fick ett bälte utprovat

Skrivet av  Gabriella bf 11/2
Jag fick ett bälte utprovat på ortopedtekniska på sjukhuset efter remiss från min barnmorska. Är det ett sånt du menar?? Det knäpps framtill med hyskor och dras åt baktill med två band. Tycker den funkar kanon!
 

Artiklar från Familjeliv