Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad fick ni i julklapp av era arbetsgivare?

Skrivet av Veronica och Idun
vi fick MP3 spelare!
Svar på tråden: Vad fick ni i julklapp av era arbetsgivare?

Jag jobbar inom kommunen..

Skrivet av  Lene m Tilda010209+3 till
...och vi fick inget förståss... Eller jo, vi får ju gratis tillgång till simhall och träningshall (typ årskort) Men ingen sak.
MP3 spelare låter ju toppen! Var den i bra kvalitet?
 

Kanonsköna

Skrivet av  Jessica & Tova
fleecevantar - tumvantar med som fingervantar inuti + en fuskpolo i fleece. Skönt!
 

Ja just ja!

Skrivet av  Jessica & Tova
Jag fick en biobiljett från Huddinge Gymnastikförening också - har ju varit ledare i barngymnastiken i höst..
 

Jag fick...

Skrivet av  Jenny & Miranda
..presentkort på Bokia, maken fick 2 st biocheckar.
 

Presentkort från

Skrivet av  Camilla & William
Giftcard, man får själv välja present, fanns lite olika saker att välja på, helt ok.
 

ja, som anställd

Skrivet av  sabina o Anna
i kommunen så får vi gå o äta julbord (serveras dagtid) om vi kan göra det under icke arbetstid.. vilket betyder att vi som jobbar 8-16 och har 20 min bilväg till restaurangen som serverar inte kan äta..

vi blir alltså utan...
 

Trist!

Skrivet av  Eva & Johanna
Dåligt av kommunen att inte erbjuda ett alternativ till er som jobbar dagtid. Sååå ovanligt är det väl inte att man jobbar 8-16?
 

Vår julklapp:

Skrivet av  Eva & Johanna
Sedan några år tillbaka får vi två årskort till Liseberg + två värdecheckar på 50:- vardera som bidrag till Lisebergshäfte eller Åkpass. Och eftersom maken har samma arbetsgivare fick vi även i år dubbelt upp av allt. Bra nu när storebror måste betala inträde och barnen börjar göra av med rätt många kuponger varje gång vi är där. *ler*

MP3-spelare är ju bara så häftigt! Fast visst är det så att man är lite generösare med julklappar i konsultsvängen?
 

Kan jag inte påstå! :-)

Skrivet av  Jessica & Tova
Att man är generösare med julklappar i konsultsvängen alltså... Här har det snarare blivit mindre och mindre i takt med att marknaden har dragit åt svångremmen och inte vill betala lika mycket för oss längre... Suck :-)!
 

nu var det ju inte en Ipod...

Skrivet av  Veronica och Idun
utan en ganske slimmad billig version av MP3 spelare...tippar att de har betalat runt 300?
Men Jonas blev glad!!!

Vi är väl bortskämda på det viset med presenter...men våra löner är ju lägst oxå....
snyft!!!!
 

En vattenkaraff i glas...

Skrivet av  Camilla m. Rebecca 001226
...från Reimyre glasbruk, den är jättefin.
 

En bok och en sida rökt lax

Skrivet av  Illan
Hade gärna fått en mp3spelare :) Men så är jag kommunalanställd också och vi ska väl inte slösa skattepengarna på julklappar till de anställda.
 

En blomstercheck...

Skrivet av  Catharina med bröderna bus
på 100 kr. Visst ska man vara tacksam, men det känns lite snålt tycker jag. Jag kan tillägga att jag jobbar som undersköterska i en kommun som gärna skryter med att den är skuldfri och sänker skatten, men ändå drar in på barn och omsorg....
 

presentkort

Skrivet av  ulrika m hanna 001203
på antingen apotek, blommor el bio, värde ca 70 kr, arbetar inom landstinget...
 

Allt till julbordet

Skrivet av  Bettina
All mat som behövs på ett julbord fick vi från ICA och en stor linne duk.
 

Vet ej!

Skrivet av  Kerstin & Martin
Eftersom jag varit hemma med Martin som är dunderförkyld denna vecka så vet jag inte ens om vi fått nån alls.
 

Artiklar från Familjeliv