Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En fråga om julklapps öppningen?

Skrivet av Eva med Emelie 001206+ 3 till
Ni som lägger klapparna under granen, när öppnar ni dem?
Barnen fick öppna en nu på morgonen men resten i eftermiddag/kväll. Men det känns så tokigt känns som om man skulle låta dem öppna all direkt på morgonen.

Hur gör ni andra?
Svar på tråden: En fråga om julklapps öppningen?

vi gör så här..

Skrivet av  Tina med Claudio och bf 10/6
Jag har lagt klappar under granen hemme vart eftersom jag köpt dem.

Nu har jag packat ner alla klappar för vi ska ta med dom till mina föräldrar där vi ska fira jul, kommer lägga dom under deras gran så fort vi kommer dit.

Först blir det Kalle Anka, sedan julmat och sedan tomte, så sonen får allt vänta på paketen men det är ingen fara:)
 

Våra paket

Skrivet av  Camilla & William
ligger under granen, William har paketkalender, så det sista paketet får han idag efter lunch. Sedan kommer släkten, vi äter vid 16-tiden och efter det blir det paketutdelning. Ett paket i taget öppnar vi så alla får se vad alla får, och man får chansen att registrera vem som gett vad ;-)
 

I eftermiddag

Skrivet av  Sofie och Ronja + Bf 28/3
Efter Kalle och middag så kommer tomten, hon fick två klappar nu på morgonen men det behövs ju något man kan längta efter hela dagen tycker jag:)
 

Tomten kom till oss....

Skrivet av  Anna-Mia
under natten till julaftonen....så när vi vaknade så låg alla klapparna under granen + att Hannah fått ett paket utav honom i sin julestrumpa.
Paketen under granen öppnade vi efter det att vi ätit maten och stökat undan disken...dvs runt 18.30.
 

Efter

Skrivet av  ulrika m hanna 001203
kalla ankas jul ca kl 16:00. Då blir det röj så det skriker om det...vi har inget på morgonen mer än julkalender och en ny tidning....
 

Lite sent svar

Skrivet av  Anna K med Flipp & Vendela
På morgonen får man öppna ett paket hos oss, sedan får man öppna resten på kvällen efter middagen. Fast i år blev det lite galet. Tomten kunde bara komma strax efter Kalle Anka så det blev två paket till före middagen och sedan massor av paket på kvällen. Fy katten för så mycket paket, säger jag bara. Fattar inte varför farmor och farbröderna inte kan respektera vår önskan om att det inte ska bli FÖR mycket paket.
 

Bara ett eller ett par morgonpaket

Skrivet av  Jessica & Tova
Resten öppnas efter att tomten varit på besök - under granen eller ej.
 

Artiklar från Familjeliv