Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ann m Fanny & Frida!

Skrivet av Neddan med Elias
Hej! Minns du mig? Vi var beräknade samtidigt när vi väntade barn i höstas och skrev inne på FK. Jag sitter nästan aldrig längre vid datorn, men har undrat hur det är med er och såg dig här av en slump. Förstår att ni har det kämpigt och tänker på er...
Många kramar, Neddan
Svar på tråden: Ann m Fanny & Frida!

Nämen HEEEEJ!

Skrivet av  Ann m Fanny & Frida
Vad kul att se ditt namn!

Jodå, här håller vi hus, bl a. Frida är ju en liten specialare som nu fått knapp och ska hjärtopereras i höst. Hon har troligtvis något syndrom men exakt vad vet de ej ännu. Samtidigt är hon en underbar liten flicka som just nu mår jättebra och ler bara man tittar på henne, så vi lider ingen större nöd precis nu.

Man vet aldrig vad livet har i beredskap för en, så är det ju. Och att vi skulle få ett annorlunda barn hade jag väl aldrig trott. Men nu är vi här och det är inte så farligt ändå, man vänjer sig vid det med. :-)

Hur är det själv då????

*kram*
 

Tack..

Skrivet av  Neddan med Elias
det är jättebra. Elias är ju min första så jag går bara runt och myser. Vi mår bara bra. Äntligen kommer den ordentliga vårvärmen!

Jag har tänkt på er eftersom jag vet att ni fått en tuff start. Det är tur att man oftast klarar det man måste klara och att människan är en jäkel på att anpassa sig. Jag både jobbar med och har annorlunda barn i min närhet, även om de är "specialare" (för att använda ditt braiga uttryck ;-) ) på andra områden än Frida. Vet tyvärr inte vad knapp är för något, hoppas att det är nåt som är till hjälp för Frida i alla fall? Känner att jag är inne på väldigt hal is! Hoppas du inte tar illa upp av min okunnighet!?!
vårvarma kramar Neddan
 

Neddan , ingen fara!!!

Skrivet av  Ann m Fanny & Frida
Knapp är samma sak som gastrostomi, dvs att man enkelt sagt har en slang in i magsäcken där man ger all eller en del flytande kost. Frida äter ju kanske runt hälften av vad hon behöver och när hon är krasslig inget alls, men nu kan vi bara ge henne maten i knappen när hon inte vill äta så slipper vi oroa oss över att hon inte går upp i vikt mm. Varför hon äter så dåligt vet vi inte, en teori är att det är pga hjärtfelet. Innan hon fick knappen inopererad så hade hon nässond men den irriterade henne jättemycket så vi är enormt glada för knappen.

Skönt att ni har det bra, jag hade det likadant med min första flicka och det är underbart. Frida är det mysigt med när hon mår bra och nu känns det som att hon gör det oftare och oftare, så vi går ju på rätt håll.

Nu ska jag fixa käk till henne! Var håller du till här på FN? För jag har inte sett dig på FK spädbarn alls???

Kram igen!
 

Måste erkänna..

Skrivet av  Neddan med Elias
att jag inte kommit igång att skriva nästan alls efter förlossningen... När jag nån gång tar mig tiden att sätta mig ner vid datorn så läser jag mest lite här och där. På "ankomst 2002/11" och på "spädisar" på FK är väl det vanliga. Men jag är "otrogen" och läser där det är intressant just då, på "amning" när den strulade och på "kejsarsnitt" efter förlossningen. Så valsar jag runt :-) Faktum är att jag tror att det är första gången jag skriver nu så känn dig hedrad ;P

Va skönt att knappen underlättar! Allt som bidrar till att vardagen underlättas är guld värt. Kittla tösen från mig!


Nu vaknar sonen så nu är det smakis med aprikospure´ som gäller innan vi ska ta en promenad i solen. Må så gott tills vi syns igen!

// Neddan (som nu ska bli en bättre människa och inte bara snylta på andras visdom utan bidra lite i diskussionerna också) :D
 

Känner mig hedrad! *ler*

Skrivet av  Ann m Fanny & Frida
Även jag är till viss del "otrogen", hoppar här mellan kromosomer, knappbarn, skrik & kolik, hjärtebarn, för tidigt födda och fosterdiagnostik, alla har något som intresserar mig. På FK är det spädbarn som gäller, men jag känner mig inte så hemma där eftersom vi har helt andra problem att brottas med än de med "vanliga" barn. Samtidigt tycker jag att hon mer och mer blir som helt vanliga barn på många sätt. En läkare sa till mig på sjukhuset sist vi var inne att den här typen av strul som vi har nästan alltid avtar efter första året/åren. Så det ser vi fram emot! *ler*

Hoppas vi kan höras av nångång emellanåt. Du får väl kika in här ibland så vi får stämma av vad som händer?

*kram*
 

Lita på det!

Skrivet av  Neddan med Elias
Nu när jag vet vart du håller till kommer du inte undan! Jag och Elias fortsätter att valsa runt och kanske ser du nåt spår där vi varit framme...
Jag hoppas att ni slipper så mycket sjukhus framöver och att ni istället får mer tid till att njuta av varann!
många kramar Neddan
 

Artiklar från Familjeliv