Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En dag på BUS - mest skit men också lite info.

Skrivet av Ann m Fanny -99 & Frida -02
Idag skulle vi göra den berömda bajstransplantationen på Frida. Utan att göra några längre utvikningar i ämnet så gick det inte alls bra, det bara fastnade i knappen hela tiden. När vi kom dit visade det sig dessutom att den knappen hon hade var trasig i backventilen (som jag misstänkte) så det började med ny knapp och sen fick de byta igen när det blev stopp i den. *suck* Frida var allt annat är glad och kräktes i bilen hela vägen hem.

Jag passade dock på att fråga ut knappsköterskan Yvonne lite om de där olika förhållningsreglerna som vi haft uppe här. Hon sa då att hon tyckte att kuffa om varje vecka var överkurs, samma sak med att byta slang så ofta som en del av er gör. De hade prova tidigare med att använda slangarna till de bokstavligen gick sönder (=länge) och det ledde inte till fler infektioner eller några andra nackdelar. Så därför tycker hon att man kan rengöra med diskmedel och byta slang när de är utslitna. Hon tyckte istället att man skulle använda sitt sunda förnuft och märker man att knappen sitter löst kan man ju kuffa om den och se om det är där felet ligger.

Jag fick iaf själv byta knappen vid byte nr 2 och det var allt lite läskigt, jag tyckte det var svårt att få in den i hålet igen trots glidslem. Men nu vet jag hur det går till och det är ju bra.

Kram
Ann
Svar på tråden: En dag på BUS - mest skit men också lite info.

Hejsan!

Skrivet av  Katarina & Maja
Jo sunda förnuftet är inte så tokigt att ha!
Men att skölja med diskmedel tycker jag känns lite läskigt.. hemska tanke om man inte fick bort allt..
Kuffa om knappen gör jag lite då och då (lite för sällan.. om jag ska erkänna..)Men vid feber har jag upplevt det som att det minskar lite snabbare inne i ballongen, kroppen dunstar vattnet snabbare?
Skönt att du provat att byta knappen själv, nu fixar du det galant!
KRAM!
 

Artiklar från Familjeliv