Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

drog Teodors sond idag.....

Skrivet av marita och prins Teodor
måste in här oxå och skvallra om den stora nyheten. Teodor fick ju inte op. in knapp i okt. pga en massa strul och op. som inte är klara i göteborg med lunga och hjärta. Men i dag ringde jag och bad hans läkare att få ta bort sonden för den har bara suttit där till ingen nytta. Han har i 3 veckor ätit med sin lilla spruta i munnen. sugit i sig det själv, även natt målen har han ätit själv i sömnen. Vi fick testa en vecka men går han ner sätter dom dit den igen.
Så nu hoppas vi han fortsätter äta. Men han gillade det inte. Han var jätte arg på mig när jag hade dragit den. Han trodde väl att vi skulle i väg till sjukhuset och säta dit en ny. Ha det så bra och massor av kramar från oss.
Svar på tråden: drog Teodors sond idag.....

Åh så härligt!!!

Skrivet av  Ann m Fanny -99 & Frida -02
Det låter ju underbart, hoppas verkligen att han inte tappar i vikt nu. Hur har det blivit så, har han helt plötsligt börjat äta eller har det kommit lite i taget?

Kram
Ann
 

han har visat att han kan....

Skrivet av  marita och prins Teodor
men inte hela dagar och nätter utan vissa mål. men sen helt plötsligt slutat. Så började han att ta själv veckan innan jul. Men vi åkte bort och han fortsatte at äta själv. Vågade inte dra den när vi var bort resta. Men så idag tänkte jag nu har det gått 3 veckor nu väntar vi inte längre på bakslaget utan drar den och får se vad som händer sen. Vi har 5 minuters resa med bil från dörr till dörr att åka och fixa den på sjukhuset. Men vi har väntat snart i 2,5 år så näs sonden har gjort sitt tycker vi.
kram Marita
 

Härligt!!!!!!!

Skrivet av  Katarina med Maja
jag har svarat dej på hjärtbarn också!!
Go..go Teodor!!
KRAM!
 

hej Maja

Skrivet av  marita och prins Teodor
ja visst är det härligt. Hoppas bara han inte slutar igen. Han har ju varit p G förut men precis när vi tänkt dra sonden har han blivit sjuk. Men det känns skönt att vi nu ändå får chansen innan knappen kom på plats. (om det nu ska komma en knapp.)Är uppe och matar han nu. Han är super duktig även nu när han sover. Han tar sprutan i handen och snuttar i sig innehållet i sprutan. När det blir för trögt tar han handflatan och trycker in själv. Men han sa i går kväll när jag frågade honom om vi skulle åka in och sätta dit en ny. Ja. Så han saktar ändå sin kompis.
Fast han inte gillade att sätta dit den.
kram Marita
 

oj katarina du försvann imt

Skrivet av  marita och prins Teodor
 

Vilken lycka!!!

Skrivet av  Maria & Herman
Hoppas nu bara att det håller i sig så ni slipper både sond och knapp.
Håller tummarna för er.
Ett stort lycka till
Kram
 

tack snälla...

Skrivet av  marita och prins Teodor
allt har gott bra idag oxå.
 

Heja Teodor!

Skrivet av  Thea
Vilken kille! Hoppas att ni slipper både sond och knapp nu!
 

ja tack det....

Skrivet av  marita ooch prins Teodor
gåt fortfarande utmärkt. Han tar sprutspettsen i sin mun och suger i sig maten själv. Sen äter han barnmat ibland och smörgås och yoggurt.:0).
Kram Marita
 

Artiklar från Familjeliv