Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

::GLAD:: ! och förväntasfull..

Skrivet av Katarina med Maja
Maja hade ökat 0.5 kg samt vuxit 2 cm sedan sista besöket på SÖS, så nu ska vi testa att ta bort en måltid.. så nu blir det bara en sondmåltid.....
Spännande.. jag hoppas att hon "fixar" det.. men det blir nog lite mer humörsvängningar innan hon äter tillräckligt mycket..och ofta.. nu blir det bara "nattamat" i knappen..
KRAM PÅ ER!!! Trevlig Helg!!!
Svar på tråden: ::GLAD:: ! och förväntasfull..

Åh så härligt att höra!

Skrivet av  Ann m Fanny -99 & Frida -02
Hoppas det funkar!

Vi har funderat på att istället dra ner på nattmaten, Frida får ju 50 ml i timmen hela natten (totalt 800 ml) och egentligen tycker man ju att hon borde vänja sig vid att äta dagtid...? Men ni gör alltså tvärtom, tar bort ett mål på dagen.... Hmmm, vi får se hur vi gör när hon väl piggnat till och börjat äta lite igen. Och så får vi väl ta ett snack med dietisten också. :-)

Kram tebax och trevlig helg ni mé!

Ann
 

TACK!

Skrivet av  Katarina med Maja
Ja vi började med att ta bort nattmaten (matdroppet) det var det första som "rök" så där tycker jag att ni "tänker" rätt!! Så skönt för båda er och Frida att få sova ostört!!!!!! GULD!!!
Efter en tid rök mitt på dagen målet (efter lunch) och nu är det alltså frukostmålet som vi slutar med. Kvar har vi 20-21.00 sondningen.
Ta ett snack med dietisten, man måste våga prova, man kan alltid backa tillbaka :)
Här har de alltid sagt att det är ok med upp till 10% viktminskning när man håller på och laborerar för att trigga hungern.. Men peppar peppar.. så har det stadigt gått uppåt.. eller stått stilla..
KRAMAR!!!!!!
 

Blir så glad

Skrivet av  Carina och Filip
jag också! Härligt att höra, vilken tillväxt!
Ni får ha en trevlig helg ni också!

KRAMAR
 

TACK :)

Skrivet av  Katarina med Maja
KRAMAR!!!!!!!!!!!!!!!
 

Härligt!!!

Skrivet av  Maria & Herman
Vad duktig hon är!!
Hoppas hon fixar det!!
Kramar
 

Ja ...

Skrivet av  Katarina med Maja
hon "kämpar på" men lite ojämt är det allt.. idag har humöret varit lite "dalande"......
KRAM!
 

Lycka till!

Skrivet av  Thea
Kul att höra att det går framåt!
 

Tack!

Skrivet av  Katarina med Maja
men ibland känns det inte så... som nu då..
Kram!
 

Artiklar från Familjeliv