Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ang tillägg och näring

Skrivet av .:Em o tjejligan:.
Vilket tillskott eller näring får era barn?
Jag har ju haft semper energi m tillägg av smör eller olja...
Men nu på tor ska vi till dietisten och få nåt nytt då hon inte riktigt går upp så mycket längre på detta...
Jag förstår ju att det är olika och invidellt anpassat men är lite nyfiken...
Jag menar att fullkornsvälling + sep-energi inte täcker hennes behov längre.
Så vad får era små?
Svar på tråden: Ang tillägg och näring

Sonens diet

Skrivet av  Thea
Det här har varit sonens diet:

Från början fick han bröstmjölk + calogen och duocal.

När jag slutade pumpa fick han infatrini.

När han fyllde ett gick vi över till nutrini standard och nutrini fiber.

Nu äter han en del puréer själv och vi fyller upp resterande kaloribehov med nutrini.
 

nutra samt duocal =)

Skrivet av  sebbes mamma
sebastian äter nutramigen (han är mjölkallergiker) och så berikar vi med duocal, vi tillsätter 5 tsk duocal/100 ml nutramigen, och han får 700 ml nutramigen/dygn. det är allt han får. eller vi provar med pureer med men det går inte bra alls så de blir nog inte ens en tsk/dygn =)
 

Sempers barnsondnäring

Skrivet av  Carina med Filip
har Filip fått sedan detta med nässond och knapp började. Tillskottet har varit allt från Calogen till Duocal och Maxijul men nu sedan en tid tillbaka häller vi i vispgrädde :-) och vi tycker att det funkar bra!
 

Frida får

Skrivet av  Ann m Frida 021021 (och Fanny -99)
bara Sempers milda välling för tillfället eftersom hon har öi och kräks en del av penicillinet. Annars får hon samma välling med vispgrädde i plus att hon äter lite puréer, nån bit pizza och brödkant då och då. *ler* Sondnäringar går inte alls då kräks hon hela tiden.

Ann
 

Calogen, Semper Energi & Barnsondnäring

Skrivet av  Janet med Viktor & Albin
Viktor har tidigare fått Calogen + Semper Engergi tillsatt i vällingen, men har inte gått upp önskvärt för det.
Har därför nyligen börjat med Barnsondnäring, men han verkar bli så mätt av den så i stället hoppar han över (fler) mål. Känns som man är tillbaka på ruta ett igen med att truga på maten i tid och otid. Nu tänkte vi försöka med att ge honom Barnsondnäring endast som sista mål inför natten, och till vår lycka har han faktiskt sovit flera HELA nätter, tjoho!!!

 

Maja..

Skrivet av  Katarina med Maja
tidigare Nurtamigen och duocal, senaste åren/året Soja Semp med Duocal och nu Soja Semp utan Duocal.
 

Vår Maja

Skrivet av  Anna med Maja 030520
får Enfamil AR (bra för reflux-bebbar) sedan tillsätter vi Semper Energi och Calogen.
4ml S.E per 100 ml välling och 6 ml Calogen per 100 ml välling. Det har fungerat utmärkt för oss.
Lycka till!
 

Hej!

Skrivet av  Anna&Alice
Vår Alice (4.5 år & hjärtopererad) får ca 400 ml Nutrini energy i knappen/dygn (resten äter hon själv). Den är ju väldigt mycket energi i, 150 kcal/100 ml, och det har varit bra eftersom Alice har varit väldigt känslig för stora volymer när vi sondat. Funkar inte så bra när hon är sjuk då får vi ta vanlig nutrini, den är för "stabbig" och hon kräks då lätt.
 

Artiklar från Familjeliv