Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ej ny på sidan...

Skrivet av bossemor
men första gången jag skriver här!
Jag är mamma till en kille som fick hjärnskador i maj pga högt tryck i huvudet. Han har sedan dess fått sondmat genom nässond( åt som en vanlig ettåring innan).Vi har börjat att ge smakportioner med puré.
Bosse kräks väldigt mycket, och vi har nu fått börja med Zantac. Hoppas att det hjälper!
Imorgon ska vi på svalg-röntgen för vår dr ville har det gjort innan peg-op. Jag hoppas verkligen att Bo kan få en peg snart så han kan slippa slangen i näsan, inte för att den stör honom, men den åker ju ut ibland med kräkningarna.
Jag skulle sätta sonden själv igår för första gången, med hjälp av barnsköterska såklart. Det gick ganska bra men när vi backade för att kolla läget kom det blod-färgad vätska. Det kändes inte alls bra.Jag kollade igen efter ett tag och då var det inget,men det dröjer nog ett tag innan jag provar på det igen!
Det känns bra att ha erfarna föräldrar att fråga om det är något, jag är ju ny på detta området! Ja just det ja, Bosse fick i sig drygt en halv deciliter yoghurt idag. Sakta men säkert......
mvh Bosses mamma
Svar på tråden: Ej ny på sidan...

Har också läst länge..

Skrivet av  Gabrielle med Victoria 26/1-04
innan jag skrev.

Min tjej får också Zantac sedan 3v. Svårt att svara på om det hjälpt eller inte.

Varför får Bo? Talar de om reflux för hans del också?

Varma hälsningar.
 

Jo,...

Skrivet av  bossemor
han kräks väldigt mycket och de vet inte riktigt varför. Så nu provar vi om det möjligtvis kan bero på reflux. Det skulle ju underlätta och man skulle bli mer rörlig om man kunde få bukt med dessa rackarns kräkningar!
Hoppas att det blir bättre för din tjej!
 

Go go Bosse..

Skrivet av  Katarina med Maja
en halv dl yoghurt var inte illa!!
Hoppas att han får slippa sonden snarast.. den är inget vidare!
Kram!
 

mer yoghurt och glass!..

Skrivet av  bossemor
har slunkit ner under helgen. Det är sååå härligt när man kan gå ner till stan och äta glass hela familjen, sådant som man annars tar för givet!
Ha det så gott!
 

Härligt!

Skrivet av  Katarina med Maja
Mumsa på!!
Ha det så gott ni med!
 

Artiklar från Familjeliv