Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*nyfiken*

Skrivet av sebbes mamma
som jag har förstått det byter man knapp var tredje månad, men sebastians första knapp satt 1 månad sen gick ballongen sönder, andra knappen satt oxå ca en månad sen gick den sönder alldeles intill magen.

är det bara våra knappar som måste bytas så ofta? håller era alltid tre månader???

Svar på tråden: *nyfiken*

Hej!

Skrivet av  Cecilia och Amelia
Våran första knapp satt i två månader. Den andra satt i två veckor och den tredje i en månad. Den sista har nu suttit i 1 1/2 månad. Är beredd på att byta snart igen.
 

=)

Skrivet av  sebbes mamma
så då är det inte bara vi som förbrukar knappar fortare än vad man "ska" skönt å höra....
 

Tror att

Skrivet av  Ann m Frida 021021 (& Fanny 990408)
Frida har bytt knapp 4-5 ggr sedan hon fick den våren -03. Vår knappsköterska säger att de kan sitta tills de går sönder, man måste inte byta efter en viss tid. Men ballongen har aldrig spruckit, däremot har backventilen gått sönder otaliga gånger!

Ann
 

byte pga plasten åldras....

Skrivet av  sebbes mamma
så som de sagt till oss _bör_ de bytas var tredje månad eftersom de är i plast pga att plast åldras.....

backventilen gick sönder först på första knappen o sen några dagar senare gick ballongen sönder, vi böt inte pga backventilen efterom sebbe ändå har slangen kopplad hela tiden =)
 

Vi har bytt... alltför ofta..

Skrivet av  Katarina med Maja
men nu har det varit lugnt (ta i trä:))
Vi har bytt när..backventilen läker, eller ballongen gått sönder.. eller när knappen ramlat ur.. (har hänt några gånger, vi hittade inte den gamla innan vi satte i en ny..)det har även varit "pyspunka" på knappen ett liten hål i "kanalen" så att den inte "höll" vattnet i ballongen..jag förutom ovanstående byter vi var tredje månad..
 

Reklamera!

Skrivet av  Frida, Olles mamma
Hej,

Vid två tilfällen har Olles knapp gått sönder väldigt snabbt efter byte. Det verkade vara ngt slags "pyspunka" på ballongen. Men då skickade vår kontaktsköterska tillbaka knapparna till tillverkaren och fick igenom en reklamation på dessa. De är ju rätt dyra så nog kan jag tycka att de ska hålla åtminstone tre månader.

Vi sliter inte så mycket på knappen nu, Olle får ju bara sina mediciner den vägen sedan ett år tillbaka så hans nuvarande knapp har jag inte bytt sedan i februari... Tidigare bytte vi var tredje månad.
 

Artiklar från Familjeliv