Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det någon..

Skrivet av bossemor
som har gett Lanzo-granulat i nässond? Vi skulle börja med det ikväll med följd att det blev stopp i sonden. Vi kunde varken backa eller få in något. Det blev till att byta sond :o(!Man såg i den gamla sonden att de små kulorna hade lagt sig som ett snyggt pärlband inuti sonden! Vi får nog försöka att mata Bosse den naturliga vägen, som tur är luktade Lanzot ganska gott(som jordgubbs-milkshake).
Svar på tråden: Är det någon..

Vi provade det

Skrivet av  Anna och Maja
tidigare, också just för att det alltid fastnade i sonden. Men det gav inte lika bra resultat som med Losec. Sen när vi fick våran knapp så gick det genast mycket bättre eftersom vi använder en sån kort slang till det.
Hoppas att det löser sig till det bästa för Er.

Mvh
Anna och Maja
 

Fick byta till Losec..

Skrivet av  bossemor
idag. Vi fick åka in till sjukhuset för varken jag eller vår hem-barnsköterska kunde sätta en ny sond efter Lanzo-episoden. Doktorn knölade ner en mycket tjockare sond och bytte läkemedel till Losec.
Han skrev även en remiss för att snabba på peg-sättningen! Det tackar vi allra ödmjukast för :).
Blev Maja helt fri från kräkningar efter Losec behandlingen? Vi hoppas ju på att det ska bli så för Bosses del.
 

Ja...

Skrivet av  Anna och Maja
När hon till slut fick i sig den rätta dosen ( ganska länge fick hon för lite..) så upphörde kräkningarna. Guuud så lyckliga vi vart. Hon bytte även mat i samma veva till Enfamil AR som är för barn med reflux.
Men när hon bli riktigt förkyld el. dålig så kommer de lätt tillbaka. Nån enstaka gång kan hon kräkas om det går för fort med maten eller när hon blir för aktiv samtidigt som hon äter.
Hoppas att det löser sig till det ästa för er och kräkningarna upphör!
Kram
 

vilken dos...

Skrivet av  bossemor
var rätt för Maja? Bosse får 10 mg/dag (började igår). Jag såg i din info att Bosse Bus och Maja var i samma ålder så de bör ju ha något sånär lika dosering.
Jag hoppas verkligen att kräkningarna upphör för man bli ju så himla låst när han när som helst kan kräkas under sondmatningen (8 tim om dagen). Har iallafall varit och badat idag! Framsteg för oss!
 

Artiklar från Familjeliv