Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej allihop! långt!!!!

Skrivet av .:Em o tjejligan:.
Jag har ju inte skrivit här på länge nu..men idag fick jag ett lite glädjande besked...prata med vår nya läkare o logoped på HS och nu får vi antagligen en op i slutet av månaden här...så det ska bli så skönt!
Jag har ju varit på invänjning nu med Phillie i ca 2 veckor och det funkar väl sådär.....personalen försöker iaf hålla nån sort hjälp tillhand...dom blandar flaskan till henne och låter henne sitta vid bordet och "äta" med de andra barnen...Fast det roligaste är nog att dom inte fattar att hon inte sväljer ner maten utan diskret spottar ut den i närmsta blommkruka eller sopkorg...hon börjar bli väl slipad på att dölja sitt "ickeätande"...så alla oro har iaf släppt nu så länge...men sen efter op blir det nog bättre....
och att få sluta med enbart flytande mat...vilken dröm!
Men vi får väl se nu oxå hur det blir när nästa bebbe kommer om ett par veckor...minsta lilla grej kan ju tyvärr få hennes ätande ur balans..men jag hoppas så...kram på er alla kämpande mammor...och pappor!
Svar på tråden: Hej allihop! långt!!!!

va kul

Skrivet av  sebbes mamma
låter som en smart tjej, vet precis hur hon ska lura de vuxna hihi =)

härligt att det fungerar bra för er!
 

Halloj!

Skrivet av  Katarina med Maja
Vilken busunge :)
Kramar!
 

Hej..

Skrivet av  Gabrielle med Victoria 26/1-04
vi har ju inte skrivits förr men måste säga att det är ooooootroligt hur duktiga de är de små matvägrarna.

Rart ändå att hon sitter med och försöker på sitt eget lilla vis.

Lycka till med allt, op, mat och ny bebis.
:)
 

hej

Skrivet av  Helene med Alexander 27/9
Kul att höra hur ni har det. Lycka till med bebben och ätandet.
Kram
 

Kul att höra av dig!

Skrivet av  Thea
Lycka till med operation och bebbe!
 

Hej!

Skrivet av  Ann m Frida
Kul att höra av dig! Hoppas att det blir bättre efter hon fått sin peg. Men sluta för guds skull inte ge flaska eller smakisar. Vi gjorde det i kanske 2 veckor efter hon fått knappen och det gjorde att hon aldrig tagit flaskan igen vilket är hemskt bökigt. Det ska inte så lång tid för att de ska vänja sig av med flaska. :-(

Kram
Ann

PS Lycka till med bebben!!
 

Artiklar från Familjeliv