Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Visst kom magen igång. Big time. *ler*

Skrivet av Ann m Frida (Noonans syndrom)
Jag gav Frida 10 ml igår och 10 ml idag och det har ju helt klart givit resultat. Bl a i form av bajs i badkaret när hon och storasyster badade i förmiddags! Ojojoj, så snabbt har jag väl aldrig fått upp barnen ur badkaret! *skrattar* Sen har hon småbajsat flera gånger till idag så det gör ju iaf nytta!

Ann
Svar på tråden: Visst kom magen igång. Big time. *ler*

Hej Ann!

Skrivet av  Katarina med Maja
Ja Lactulos, är rätt effektivt, har kört det enstaka gånger på Maja. Skönt att slippa förstoppning.. :)
Du, jag är nyfiken på Ptos-op.en, hur gjorde de?
Behövs fler op ?
Jag befarar att det är dax för Maja igen :(
Ögonlocket hänger på ena sidan, puppillen är skymd.. (såg det vid middagen idag) hon säger själv (utan att jag frågade ingående) att lillebror slagit henne över ögat :(
Kram!
 

Hej!

Skrivet av  Ann m Frida (Noonans syndrom)
Operationen gick ju först och främst väldigt bra och det har läkt fantastiskt fint. Det är nu 1,5 vecka sedan OP och det syns knappt att det är opererat längre!

Kirurgen gjorde som så att han skar ett snitt över ögonlocket, sydde ihop med stygn inne i ögonlocket, drog ihop det lite alltså, och satte sedan en rosett i varje ända. Ännu ser man inte resultatet egentligen för locket är så tjockt av stygnen så att de blir för tungt att vecka sig nu men det är alltså tänkt att det ska bli ett veck så småningom. Tidigare hade Frida inga veck alls på sina ögonlock pga att hennes hus är lite förtjockad av keratosis pilaris även där. Kirurgen sa att först till jul ungefär har det läkt så pass att man kan se att "så här blev det".

Hur gjordes Majas? Har för mig att du skrev nångång att de hissades upp med trådar?

Kram
Ann
 

Ja..

Skrivet av  Katarina med Maja
Hej igen! :)
Jo, det var mer "hissgardin" varianten, två gåner på ett öga och en gång på det ena... (förmodligen dags igen.. trådarna går av..)De skar inget överhuvudtaget, få se hur det blir med den "slutgiltiga lösningen".. då skulle en sena eller var det en muskel sättas in (tas från benet..)
Barn har fantastiskt läkkött, härligt att höra att det ser så fint ut redan :)
Jag får ringa ögon på måndag..
KRAM!!
 

Hmmm

Skrivet av  Ann m Frida (& Fanny)
vår kirurg pratade om den där metoden men han verkade inte tycka att den funkade så bra så därför blev det snitt för Frida. Och det verkade vara ett bra beslut efter vad du beskrev. *ler*

Jag hoppas att vi slipper skära mer i Frida men han sa att om det nu blir ett veck på vä ögonlock som kommer hon säkert tillbaka när hon blir äldre och vill ha ett veck på hö också. Så det blir jämt. *ler*

Ska du försöka få dem att göra ngt annat den här op eller ska ni hissa vidare?

Kram
Ann
 

Hej igen Ann!

Skrivet av  Katarina med Maja
Ja, jag vet inte.. vad det blir den här gången..
Får höra vad de tycker först, det var visst fördelar med att vänta med "den större op,en". Men jag vet inte om det känns så vettigt att söva henne 1gg/år..
Kram!
 

Artiklar från Familjeliv