Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ang. pumpar också...

Skrivet av Anna och Maja
Hej,
Har sett att det finns många som har olika pumpar. Vår heter Kangroo. Den är väl bra,men jag tycker att den är såå stor! Hur stora är Era pumpar? Tänker på Er som har dygnet runt-pump, det måste vara jättejobbigt att ha en sån stor släpandes runt.

Vet att de på Nutritionsmottagningen på ABS pratade om en ny pump med en jätteliten väska, som barnen själva kan ha på sig i princip, men vet inte hur långt de kommit i den frågan.

Anna& Maja
Svar på tråden: Ang. pumpar också...

Skulle tro att..

Skrivet av  Gabrielle med Victoria 26/1-04
det är Applix Smart. Den är liten och nätt, som en cd-spelare ungefär och det följer med en ryggsäck i jeanstyg som man har den i. Hade Kangaroo först men som du säger, den är STOR.

Konstigt att ABS inte har den redan.

Kram
 

precis den..

Skrivet av  Anna och Maja
menar jag. Den hade en liten jeansrygga. En sån skulle jag också vilja ha!! Ska genast ringa och höra om man kan få en sån el. liknande.

Kram
 

svårt det där...

Skrivet av  sebbes mamma
mm den jeansväskan har vi fått titta på till sebbe men, nej! gillade den inte alls, fast det är klart, sebbe är ganska liten så den blir för stor o tung för honom (pumpen alltså)...

jag vet däremot att en som jag träffat på Hudinge som har björn som nutriotions sköterska, hon har en liten ryggsäck med en specialpump i.... vet inte vad den hette men den är _mycket_ mindre än applixpumpen...
 

Vi har Nurticia

Skrivet av  Carina med Filip
flocare micromax 100i. Den är liten tycker jag 14 X 8 X 4 cm. Vi har en tillhörande ryggsäck att ha den i.
 

Aha..

Skrivet av  Gabrielle med Victoria 26/1-04
den finns fler små. Det verkar vara ungefär samma storlek som vår. Är du nöjd med er? Vilken slags sondaggregat har ni, flaska eller påse?
 

Vi har

Skrivet av  Carina med Filip
flocare Micromax universal set där vi bara skruvar dit en vanlig nappflaska med sondnäringen i. På denna koppling sätts sedan Mic-Key-kopplingen och så kopplas allt i knappen.
Vi är helnöjda med pumpen, dessvärre är den känslig mot lufbubblor som det tex blir när man blandar välling i, det är nästan hopplöst. Däremot sondnäringen fungerar finfint!
 

Även vi har

Skrivet av  Ann m Frida 021021, Noonan syndrom
Nutricias pump men har även deras stora behållare där det ryms mycket i, betydligt mer än en nappflaska.

Ann
 

Artiklar från Familjeliv