Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Det händer mycket härinne! (långt)

Skrivet av Gabrielle med Victoria 26/1-04
Har skrivit dåligt på sista tiden, har varit helt slut. Till att börja med, vad skönt att det äntligen är op dags för Sebbe. Även om jag förstår att det måste kännas oroligt. Kan ju självklart inte sätta mig in i hur det känns för just er. Men känslan av oro för sitt barns hälsa, osäkerhet inför vad som ska komma och någonstans också gnistan av hopp och tro på framtiden den tror jag vi kan dela.

Jag ska skicka massor av positiva tankar till er allihopa i familjen och av helamitt hjärta önskar jag er lycka till.

Och så Frida, som någon skrev, vilken tjej. Att hon äter så duktigt nu. Tänk Ann, kanske har ni börjat gå in i slutfasen nu. Det kanske inte behöver bli så många fler motgångar på matfronten, det kan ju vara på väg att lösa sig. Roligt att höra om framstegen.

Och Maja är klar med sin op också, vad skönt att ha det överståndet. Och visst var det väl lite ljusning på matfronten där också?

Carina, en 14 kilos kille slänger man inte över axeln hur som helst!! Visst är det häftigt när vågen arbetar för en och inte emot. Hur många gånger har man inte stått där med bultande hjärta och haft ångest inför de där hemska siffrorna.

Hoppas också Erica att det fortsatt i samma positiva anda med Bosse, att kräkningarna hålller sig borta och att du kan springa ut på "grönbete".

Massor, massor av kramar till er allesammans
Svar på tråden: Det händer mycket härinne! (långt)

Tack för kramen!

Skrivet av  Katarina med Maja
Många kämpa på kramar tillbaka.

Ja det är en riktig berg och dalbana, psyket får sig en rejäl kys emellanåt. Det gäller att hitta en bra ventil (vi finns här!) och att få fedback för all kraft och energi man lägger ned...
Har du något stöd från sjukhuset? På vissa sjukhus finns det speciella "matteam" som stöttar och tar ansvar över vikten (såå skönt.. jag har släppt den oron. är inte de oroliga så är jag inte det heller..).

Skickar en hel säck med kraft, energi och ork att kämpa vidare!!!!!!!

Det är tungt många, många gånger, vägen fram är snårig, har många irrgångar, ibland får man gå flera steg tillbaka. Men någonstans långt fram, Du ser den inte nu, finns en vacker sommaräng, där solens varma strålar värmer i ansiktet.
Håll ut och kämpa på.. en dag... då du.. då är ni i framme..
KRAM!! Kan du ta dej lite egen tid? Sköt om dej!!!
 

*kramar tillbaka*

Skrivet av  bossemor
Vad tråkigt att ni har det jobbigt just nu!
Hoppas att det vänder till det bättre snart. Bosse har börjat kräkas lite igen, men inte alls som förut. Alltid något.
Vi skuttar försiktigt ut på grönbetet, Bo Ko och jag. hopp. hopp.(små bokstäver)
Hoppas att det känns bättre snart, så att du orkar i höstmörkret.
Många varmchoklad och tända ljus-kramar/
Erica och Bo-busen
 

Många, många

Skrivet av  Carina med Filip
kramar tillbaka!
Känner själv att kraften tryter då och då.
Just som man jublar och är överlycklig att vågen visar på + några hekton så i samma veva bestämmer sig Filip för att inte längre vilja ha frukost på dagis.
Det som gått så jättebra en tid, nu är det många tårar och flera steg tillbaka *suckar*

Tur att det finns några ljusglimtar ibland så att man orkar med motgångarna som kommer.

Skickar styrkekramar till dig och Kämpa på=(känns nästan som ett mantra för oss här inne *ler*)
 

Åh, gulle dig!!!

Skrivet av  Ann m Frida 021021 (& Fanny -99)
Tårnarna kom i mina ögon när jag läste vad du skrivit om oss! Så långt har jag liksom inte vågat tänka ens, att se början på slutet på allt detta jäkla elände till matstrul! Men visst kan det vara så, jag hoppas innerligt! *ler och torkar tårarna*

Många kramar tillbaka till dig!!!
 

Artiklar från Familjeliv