Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hemma igen =)))))

Skrivet av sebbes mamma
nu är vi hemma igen! det känns underbart!
sebbe är pigg o glad och han äter det han behöver via munnen fortfarande, hade en dag med feber och illamående då fick lov att sonda allt men dagen efter mådde han bra igen och åt bra oxå.

GABRIELLE: läste att ni bestämt er för knapp. ett jobbigt och stort beslut men jag tror att när den väl sitter där så kommer det kännas ganska bra (helt bra kan det givetvis inte kännas med vare sig knapp eller sond) det är som du skriver skönt o slippa alla nyfikna blickar och skönt att slippa sätta sonden när den åkt ut. du säger väl till när du fått en tid för OP så vi vet när vi ska hålla tumamrna o tänka lite extra på er!? hoppas allt är bra i övrigt!

E: sebbe har IMUREL men de böt den mot azatioprim på apoteket, men det är visst samma sak.

ANNE: hur går det? håller den postiva trenden i sig? äter hon och går upp i vikt?

skönt o va hemma igen och skönt att komma ut hit o läsa lite igen =)

kramar till er alla
Svar på tråden: hemma igen =)))))

Skönr att höra

Skrivet av  E
Härligt att vara hemma, lycka till framöver!!
 

Hej och välkomna hem! :-D

Skrivet av  Ann m Frida 021021 (& Fanny -99)
Visst är det skönt att vara hemma igen va? Och så härligt att han nu äter, det måste kännas helt underbart!!!

Frida åkte på en ny virus igen så då är det förstås stopp med ätandet. :-( Men det blir nya friska tag så fort hon är bra igen.

Kram
Ann
 

Välkomna HEM!!

Skrivet av  Katarina med Maja
Härligt, KRAMAR!!
 

så härligt..

Skrivet av  bossemor*o<:)*
för er att ni fått komma hem med en ätandes och välmående Sebbe!!!
Välkommen hem-kramar i massor!/ Erica och Bo
 

Helt otroligt..

Skrivet av  Gabrielle med Victoria 26/1-04
att det gått så snabbt framåt för Sebbe. Från kontinuerlig matning i knapp till att äta själv. Fantastiskt. Det måste kännas lite som trolleri.


Artikeln om er var väldigt fint skriven och Sebbe är en bedårande liten kille. Hur mycket av det som hänt förstår han? Kan ni prata om det?

Tack för dina uppmuntrande ord. Det är nojjigt men nu är det bestämt att det blir peg och det känns skönt.

Hoppas på att det blir lättare för Victoria att experimentera med mat när sonden är väck.

Kram på er!
 

heej

Skrivet av  sebbes mamma
ja visst känns det som trolleri! jag har inte än, efter 3 veckor vant mig vid att han faktiskt dricker välling i flaska! det är fortfarande lika förvånande varje gång och jag är ständigt redo med "kräkhandukar" det är en vana som sitter i o vanor e ju svåra att bryta =)

visst va artikeln fin =) jag tror inte sebbe förstår så mycket men han vet ju att han har knapp och han vet att slangen ska på där när det är dags för mediciner, tror dock han redan glömt hur dte var att vara "fast" i väskan. vilket känns skönt! sorebror däemot är ju fyra år så han får vi ju prata med och förklara allt om o om igen...

hoppas nu att det verkligen går bra med knappen för er! och att maten blir mer intressant som du säger, chansen är ju stor att maten smakar bättre utan sonden i halsen! håller mina tummar för det!

kram
 

Artiklar från Familjeliv