Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Inlagda igen...

Skrivet av Tina med Rebecca
Nu är vi under utredning igen. Rebecca har inte växt på en månad och när veckan efter knappoperationen knäckte min pumpning och jag slutade att ge henne bröstmjölk blandat i ersättningen så började hon gå ner i vikt.
Därför ska vi nu utreda riktigt om hon tål mjölk och vanliga sondnäringar. Vi provar en ny sort som heter Frebini. Den verkar bra och Rebecca har inte kräkts under upptrappningen. Nu verkar hon må lite sämre igen men vi vet inte om det är förkylning eller mjölkallergi... De närmaste dagarna lär väl utvisa det.
Vi är hemma på dagpermission nu under helgen och på måndag träffar vi vår läkare igen.
Jag hoppas så mycket på detta att jag kan bli tokig! Det känns som en helt annan verklighet väntar om hon bara kan äta "vanlig" sondnäring och mat utan att kräkas stup i kvarten!
Håll tummarna!
Svar på tråden: Inlagda igen...

hej

Skrivet av  sebbes mamma
hej! vad jobbigt ni har det! hoppas bara att det fungerar i fortsättningen oxå nu, att hon slipper kräkas mer... är det mjölken hon inte tål så är ju förutsättningarna goda att hon får fortsätta vara kräkfri, håller alla tummar jag har!

kram
 

hmmm =/

Skrivet av  sebbes mamma
tror jag förstått lite fel... febrini är inte mjölkfri alltså? men det har än så länge gått bra ändå?
ja då får vi givetvis hoppas än mer på att det inte är mjölkallergi och att febrini fortsätter att fungera =)
 

Det är ju

Skrivet av  Ann m Frida 021021 (& Fanny -99)
inte alls helt ovanligt att barn kräks av sondnäring utan att ha någon allergi.

Vi ger nu vanlig semper välling berikad med vispgrädde dagtid. För ett år sedan började vi med det och hon slutade då kräkas helt, gick från 10-15 kräkningar per dag till INGEN. Nu tycker ju inte dietisterna att vänlling och vispgrädde är nån bra mat näringsmässigt så vi provar att ge sondnäring kvällstid osv för att se om man kan klura ut vad hon klarar och inte klarar med fullgod aptit. För aptiten försvinner ofta med sondnäringarna också. :-(

Frebini ja... vi får väl se om vi testar den också. Rapportera gärna igen om nån vecka så får vi se om det håller måttet!

Kram
Ann
 

vad tråkigt för er...

Skrivet av  bossemor*o<:)*
att behöva vara inlagda! Det är verkligen inte roligt, men får ni ordning på vikten och kräkningarna så är det väl värt det!
Vi håller tummarna att ni snart blir utskrivna!
Glad advent!!/Erica och Bosse Bus
 

Positiv mellanrapport

Skrivet av  Tina med Rebecca
Wow! Rebecca vägdes idag (söndag) och hon har gått upp nästan ett halvt kilo sedan vi blev inlagda i tisdags!!! Ändå har hon bara fått full dygnsmängd 2 dagar (vi trappade upp och spädde med vatten i början)
Kan man gå upp så mycket om man inte tål maten? det känns som ett positivt tecken i alla fall.
Kram
 

Tummarna är på helspänn!

Skrivet av  Katarina med Maja
Hoppas allt det vänder, snarast!!
KRAM!
 

p.s

Skrivet av  Katarina med Maja
Maja har ingen påvisad mjlkallergi, men hon har ändock aldrig tålt sondmat med mjölk i.. så fort vi ökat upp mängder har hon kaskadkräkts..
Vi "körde" Nutramigen med Duocal och sedan har vi haft soja semp.
 

Näe Tina..

Skrivet av  Gabrielle med Victoria 26/1-04
vad ledsen jag blir när jag får höra hur jobbigt ni har det. Kan det inte bara få vara bra ett tag så att ni får koppla av lite.

Hoppas nu verkligen att ni får till det med maten snabbt.

Tänker på er!
Kram.
 

Jodå, det verkar fungera!

Skrivet av  Tina med Rebecca
Vi kom hem igen idag. Rebecca blev bättre i magen, så det var nog bara förkylningen som spökade lite, eller så behövde hon vänja sig lite vid maten. Men hon verkar faktiskt tåla mjölk!!! Jag vågade nästan inte hoppas.
Eftersom hon gått upp som en raket kan vi sänka matmängde något. Lite har hon kräkts, men oftast av någon anledning som nysningar eller att jag lyckats få in lite för mycket av smakportionen i munnen. Vi ska ge vatten till maten så den blir utspädd i magen. Förhoppningsvis tar det bort resten av kräkningarna, för hon verkar känslig för kraftig mat.
Nu provar vi matpump också. Jag har förstått att många här har det. Vi har fått låna en Flocare.
Tack för era tumhållningar och sympatier! Äntligen känns det som det är på väg uppåt för vår del!
Kram till er alla
 

Artiklar från Familjeliv