Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vid denna tid nästa vecka..

Skrivet av Gabrielle med Victoria 26/1-04
så har Victoria sin peg, om allt går som det ska. Vi har op tid på tisdag. Fast just nu är hon jätteförkyld så vi får se hur det går. Skulle vara så typiskt. Vi har velat fram och tillbaka, nu när vi väl bestämt oss så hänger operationen i luften.

Jag hoppas att hon hinner bli frisk. Märkligt. Länge ville jag absolut inte att hon skulle opereras nu känns det som tiden står still. Villha det gjort nu.

Jag har börjat sätta sond själv, från början var det bara pappa som gjorde för jag vågade inte. Till slut kändes det bättre att göra själv än att se på. Nu börjar jag varje dag med att tänka att "måtte den inte åka ut nu, för jag vill aldrig sätta den igen".

Hoppas så på att det ska visa sig vara ett bra beslut med pegen.

Nu ska jag pussa på liten mage!

Kram
Svar på tråden: Vid denna tid nästa vecka..

kraaam

Skrivet av  sebbes mamma
ska hålla tummen på tisdag, helt klart. hoppas hon hinner bli frisk så ni får det gjort nu =) så länge hon inte har feber så brukar de göra OP.

jobbigt att sätta sonden, förstår att det inte är något du vill göra många gånger, uscha!

pussa lilla goa magen, o kom ihåg attden kommer vara lika go efter OP oxå, jag va lite rädd för att den skulle bli "förstörd" men den e lika go o fn nu med...trots ett långt ärr över hela =)

många bamsekramar!
 

Det känns ju lite futtigt..

Skrivet av  Gabrielle med Victoria 26/1-04
att klaga med tanke på vad ni har gått igenom. Vi är, hela familjen och bekantskapskretsen,så imponerade av din lille kämpe.

Tänk att han gick från kontinuerlig matning till att äta själv..

Börjar du fantisera om att avveckla knappen, eller?

Tack för att du finns och ingjuter hopp!

Kram.

 

=))

Skrivet av  sebbes mamma
=) inga familjer med sjuka barn har det fjuttigt...inte i mina ögon. jag tycker själv det är jättejobbigt när min andra son är förkyld o hostar o inte får sova på nätterna, jag tycker så synd om honom så att jag nästan gråter... samtidigt så kan jag se på våran tid med sebastian och jämföra med andra familjer o barn jag träffat på sjukhus och se att de har det ändå värre! men det är ju så, det är jobbigt för alla som har sjuka barn, vare sig det handlar om förkylning eller något allvarligare =) men visst är det tur vi har varandra vi som gått/går egenom svåra tider med våra barn =)

hmm avveckla knappen,,,,njae...känner mig fortfarande inte säker på ätningen, kommer jag någonsin göra det?!

jag bara går o väntar på ett bakslag, vågar inte riktigt se att det skulle vara över nu...

sen så är knappen UNDERBAR när man ska ge mediciner och just nu är vi uppe i 13 tabletter/dygn och att tvinga honom att dricka vatten med krossade tabletter känns inte som något jag vill göra, så just nu älskar jag knappen =)) men visst, bara han klarar av att svälja sina mediciner hela så.....drömmen finns där....

kram
 

Håller tummarna att....

Skrivet av  bossemor*o<:)*
förkylningen går över så att op. blir av. Jag kan förstå din vilja att (efter att ha bestämt er) få operationen överstökad. Det blir skönt för er och speciellt för Victoria att bli av med nässonden. Vi tyckte det var härligt att se Bosses _hela_ ansikte igen!
Tänker på er på tisdag! Kram/ Erica och Bosse Bus
 

Jodå..

Skrivet av  Gabrielle med Victoria 26/1-04
jag har börjat tänka på hur skönt det ska bli att slippa förklara för folk vad "slangen" är. Och självklart blir det fint att få se hela hennes vackra ansikte igen.

Kramisar!
 

Ja.. när man bestämt sig så..

Skrivet av  Katarina med Maja
tyckte jag också att det kändes som en lång väntan..
Hoppas att hon kryar på sig å det snabbaste så att hon får "göra bort det"..
Pussa på magen, det kan man fortsätta med efteråt också:) det gör jag ibland på Maja :) Man "avdramatiserar" den lite då :) Helt knäpp tycker hon att jag är, när jag även pussar knappen (Ja och gör "buspruttar"...
Kramar!!
 

Ha ha..

Skrivet av  Gabrielle med Victoria 26/1-04
jaså du är också en knäpp morsa :)

Hur gammal är Maja?

Kramar oxå!
 

Ja det är nog tur att man är lite "vriden"..

Skrivet av  Katarina med Maja
man klarar sig bättre då :)
Maja är 5 år (okt).
KRAM!
 

Artiklar från Familjeliv