Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

förlängningssladd till pegen?

Skrivet av Helene med Alexander 27/9-03
Hej!
Vi fick pegen igår. Vi funderar på om det finns en förängningsslang att koppla på så att A. kan vara lite mer rörlig när vi matar honom. Tidigare hade vi en lång sond och A. kunde ibland få maten i gåstolen när han inte ville ligga stilla. Det är lite trixigt att komma åt den korta pegslangen nu.
Har ni haft eller sett något sådant?
Kram
Svar på tråden: förlängningssladd till pegen?

Hej!

Skrivet av  Ann m Frida 021021 (& Fanny -99)
Hoppas allt har gått bra! Jag har tyvärr ingen erfarenhet av peg för Frida fick knapp direkt. Men till knappen finns iaf slangar i olika längder. Dock inte så att man kan springa runt kanske... Men kan ni inte ge honom i pump då? Det var nog någon här som brukade hänga pumpen på gåstolen, om jag inte minns fel...?

Hoppas det löser sig!
Kram!
 

Tror inte det finns

Skrivet av  Elenor med Sol
Hej! Jag tror inte det finns förlängningsslangar till peg, men håll ut, för slangarna till knappen som kommer sedan är längre. Om ni har en matpump så går det att montera fast den på gåstolen, med hjälp av lite uppfinningsriktdom. Vi gjorde det ofta på den tiden det begav sig. Använde då en ombyggd ryggsäck som vi spände fast på gåstolen. I den fanns pumpen och matflaskan. Det finns säkert andra lösningar oxå.
 

precis som Ann skrev

Skrivet av  cajza m lillstumpan
så fick vi knappen direkt och till den finns det åtminstone tre längder, 5 cm, 30 cm och 60 cm. Vad jag förstår ska man vara lite försiktig så man inte fastnar med slangen för att inte rycka i knappen eller att den rent av rycks ut.

Hoppas allt går bra med läkning och matning nu och att ni njuter av att slippa se tejp och sond i ansiktet.
 

vi har använt pumpslangen

Skrivet av  Helene med Alexander 27/9-03
som förlängning och det verkar fungera bra
 

Artiklar från Familjeliv