Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Örebro ?

Skrivet av
Hej,

Jag undrar om det är några av er som skall göra/har gjort IVF i Örebro?
Skriv gärna hur det har gått och hur lång tid allting tog, från sprayning till ägguttag.
Bor i närheten av Örebro och vet ej riktigt vilken klinik vi skall välja för vårt försök...

Svar på tråden: Örebro ?

Örebro

Skrivet av  Emmsan
Hej!
Vi går på "behandling" i Örebro, på sjukhuset. Jag tyckte att utredningstiden var lång. Anmälde oss i maj -00, fick komma på första besöket dec -00. Gjorde operation då endometriosen upptäcktes juni -01. Och nu sprayar jag på dag 17 för att göra IVF. Planerad äggplockning är vecka 42.

Det var ingen väntetid alls för att göra IVF, det var utredningen som tog tid. Vi får 3 fria försök. Om man väljer att bara sätta in ett ägg/försök kan man få ett till fritt försök.

Dom som jobbar på kliniken är mycket trevliga och bra att ha att göra med.

Är det något mer du funderar på fråga här eller skriv direkt till mej: [email protected]

Lycka till!
/Emmsan
 

Tack för svaret

Skrivet av  Natalie
Hej Emmsan,

Vad bra att ni har kommit igång med behandlingen och jag hoppas verkligen att det lyckas. Jag skall också börja spraya snart men jag har fortfarande inte smält det hela att det är verklighet! "Det händer bara andra inte mig..." har jag intalat mig själv de senaste två åren.
Det lutar nog att vi väljer Örebro. Jag fick också det intrycket att personalen är jättetrevlig och det gör nog en hel del när man väl börjar med alla hormonsprutor etc...då är det lättare när personalen är förstående om inte omgivningen är det.

Lycka till!
Jag skriver nog igen när jag börjat med min behandling.
Hälsningar/Natalie
 

Artiklar från Familjeliv