Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Blev inte IVF....

Skrivet av emmis
Kom just från sahlgrenska. Äggen har fortsatt att växa och det fanns en ägglåsa som var 17 mm, en som var 16 och flera som var 14-15 mm.

Läkaren beslutade att vi inte skulle göra IVF utan jag fick profasi sprutan och så sa han att nu får vi "ligga i" i tre dagar.

Jag kommer alltså få min första ÄL på mån-tis.. Känns helt overkligt !! Jag är så lycklig !!

Om inte mensen kommit den 1/11 så skall jag testa.

Kramizz
Svar på tråden: Blev inte IVF....

Spännande!!

Skrivet av  S-J på besök
Å vad häftigt att ha ÄL för allra första gången!!
Lycka till nu.
 

Hej Jennie

Skrivet av  emmis
Ja efter många turer med gestapuran och pergotime så känns det underbart att _nått_ fungerar. Finns det bara ägg så finns ju chansen. Fast jag har inte så stora förhoppningar att det kommer fungera denna gången....för hur ofta lyckas man på första försöket ?

Kramizz
 

Vad roligt

Skrivet av  Jessica -79
Det måste kännas jätteskoj.

Nu får ni ligga i så det blir en liten bebbi i juni/juli
 

Mmmm..

Skrivet av  emmis
Jag ska hoppa på sambon varje kväll ;-)
Visst skulle det vara fantastiskt om det fungerade nu men samtidigt _försöker_ jag att inte hoppas för mycket. Jag är nöjd med att läkarna lyckats få mig att ägglossa...

Lycka till du oxå :-)

Kramizz
 

Lycka till! (imt)

Skrivet av  Majoslava
 

Tack så mycket *imt*

Skrivet av  emmis
.
 

Oj va me mys det lär bli hos er!

Skrivet av  Py
Häng ut en "Stör ej" lapp på ytterdörren!!!!

Lycka till!
 

*fniss*

Skrivet av  emmis
Ja det var ju en riktigt bra idé. Får nog sjukskriva oss och ligga i sängen i tre dar ;-)
Sen är det "bara" den långa väntan till Ickemensdagen kvar...huu vad jobbigt !

Kram och hoppas ni får två blå när ni testar !!
 

Va kul!!

Skrivet av  P
Det måste vara jätteskönt att det faktiskt GÅR att framkall äl även hos dig. Hoppas att ni har tur nu så att det tar sig på en gång :-) Det kan ni vara värda efter alla försök!
 

Ja..

Skrivet av  emmis
...jag har ju varit jättenervös att jag aldrig skulle få någon ÄL. Nu känns det helt fantastiskt att läkarna kan åstadkomma sådana underverk :-)

Hoppas att det går bra för er nu när ni kör igång igen !!

Kramizz
 

Artiklar från Familjeliv