Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Brainstorming önskas!

Skrivet av P
Skulle gärna vilja ha lite tips på vad jag kan hitta på i kväll för att slippa tänka på ruvningen. Förutsättningarna är följande: mannen borta hela kvällen, de flesta kompisar på påsklov (men nån kanske man kan ragga upp), bor mitt i stan men har tillgång till bil, har tröttnat på TV och böcker.

Har ni några bra eller mindre bra idéer om vad som kan skingra tankarna på vad som händer eller inte händer i min kropp?

ALLA tips emottages med stor tacksamhet!!
Svar på tråden: Brainstorming önskas!

Jag får väl börja själv då...

Skrivet av  P
-gå till en hobbybutik och investera i prylar för att göra egna påskägg
-baka bullar
-börja handla julklappar så kanske man blir klar i tid för en gångs skull
-laga matlådor för tre veckor framåt
-åka till nyinvigningen på ikea och trängas med folk
-byta däck på bilen (lite för tidigt kanske?)
-jobba

ja, ni hör ju själva hur rolig jag är... nån annan har säkert nåt lite bättre förslag?

 

Evigheten...

Skrivet av  Eva
jag tror vi som väntar förstår det ordet, evigheten. Jag brukar dock försöka dela upp väntetiden i lite mindre delar och tänka:
- idag har det redan gått 8 dagar, snart hälften
- å så kommer påsk då vi skall fixa med huset och mysa
- sedan är det bara 4-dagarsvecka på jobbet och
- så är det snart söndag den 7/4!!!!

Kramis
 

Hej Eva!

Skrivet av  P
Jag trodde nästan jag var helt ensam här :( Att alla andra redan tagit påskledigt.

Hur mår du? Känner du nåt?
Jag ska försöka tänka som du, det har redan gått flera dagar faktiskt, om en vecka har det gått två veckor sedan äggplock. Då dök mensen upp förra gången. Men det ska den väl inte göra den här gången... Utan jag ska testa positivt den 6/4...
 

Jo tack

Skrivet av  Eva
jag mår ganska bra, det är ju lite känslor att hantera, men det går rätt så bra. Ömheten efter äggutplocket sitter kvar lite grann, men jag känner mer av mina ömma bröst. Så var det förra gången också, jag blev ganska påverkad och även om jag vill att det skall vara något mer än en effekt av progresteronet så litar jag inte på det. Förra gången blev jag också luktkänsligare, får se om det blir så nu?
Nu är det dags att gå hem från jobbet, men jag brukar titta in här även hemifrån.
Det är klart att vi skall testa positivt snart!!!!
Hoppas att du får en skööön påsk!
 

Lite förslag...

Skrivet av  Maja H
Här kommer lite förslag:

- gå på bio, det är faktiskt rätt mysigt att gå själv!
- sätta in foton i album - de flesta brukar ha några att sätta in
- våldgästa någon du inte träffat på länge
- åk till badhuset och ta en bastu och simma några längder
- ha en spakväll för dig själv med inpackningar, ansiktsmasker mm
- bläddra igenom veckotidningar och planera vårens klädinköp
- laga något gott och hälsa på någon och ta med dig maten
- ring vänner som inte bor i närheten och som du inte pratat med ett tag
- läs en bra bok

Vill du ha fler förslag så säg till så ska jag tänka lite till. Lycka till och hoppas du får en riktigt trevlig kväll!!!

Kramar
Maja H
 

Superbra idéer Maja!!

Skrivet av  P
Tack! Något av det där ska nog passa så får jag väl rapportera i morgon vilket det blev :-)

Hoppas det går bra med sprayandet (det är väl där du är?)

Kram
 

Ja, jag sprayar

Skrivet av  Maja H
och det går bra. Försöker som du fokusera på annat. Själv ska jag träna ikväll och sedan se på fotbollslandskampen, älskar fotboll.

Vore kul att höra imorgon vad det blev för något!!

Kramar
Maja H
 

Det blev...

Skrivet av  P
fotoalbums-kväll, så nu har jag ett album proppfullt med hyfsat färska bilder. Det skingrade tankarna ganska bra faktiskt.
 

Artiklar från Familjeliv