Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Överstimulerad igen !?

Skrivet av emmis
Jag håller på med min tredje puregon kur. Jag gör inte IVF utan tar sprutorna för att få äl. Efter slutsprutan tar jag profasi (mindre mängd) var tredje dag t.o.m 12 dagar efter slutsprutan.
Första gången blev jag överstimulerad och fick fruktansvärda kramper i magen ca 10-11 dagar efter slutsprutan. Då började det med att jag kände att det "högg" till i magen när jag hostade,nös eller något liknande.
Nu börjar jag få liknande symptom :( Läkaren sa till mig att det var väldigt ovanligt att bli överstimulerad helst vid så låga doser puregon (började med 50 och ökade till 75 IE).
Har ni hört om det är vanligt eller har ni själva råkat ut för det ?

Kram
Svar på tråden: Överstimulerad igen !?

Lite förtydligande...

Skrivet av  emmis
Jag tar alltså de små mängderna profasi istället för progesteron. Så det är inte istället för slutsprutan (10 000 IE) som jag tog för 8 dagar sedan.
 

Överstimulering

Skrivet av  Jenny
Hej,
Jag tog Puregonsprutor för ett tag sedan och en av gångerna slutade med att jag blev överstimulerad. Vi gik nog lite för fort fram men jag reagerade ingenting och sedan när vi var uppe i 150IE så small det till med besked. I mitt fall så hade jag "ont" i äggstockarna men inte så att man direkt besvärades av det. Har iaf inte hört att det skulle vara vanligt i så "låga" doser.
Hoppas att du lyckas bättre nästa omgång.

 

Artiklar från Familjeliv