Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Överstimulering?!?

Skrivet av Anna
Hej,
Jag läser mycket, men skriver desto mer sällan tyvärr. Jag var och plockade ägg för ca 2 veckor sedan och har nu fått "diagnosen" överstimulering. Detta har främst visat sig i en stor svullen vätskefylld mage. Det ser ut som om jag är i femte/sjätte månaden och jag har ine ens hunnit till testdag. Det gör ganska ont och jag är otymplig och orörlig och de rekommendationer jag fått är att vila. Nu måste jag få fråga er om det är någon här som varit med om något liknande och vad ni i så fall blev ordinerade samt hur lång tid det tog för svullnaden/vätskan att försvinna. Just nu känns det lite hopplöst och det verkar inte ha vänt än.
Hoppas att någon vet lite mer och vill dela med sig av sina erfarenheter. Hoppas också att ingen annan ska behöva råka ut för detta!
Kram Anna
Svar på tråden: Överstimulering?!?

Hej

Skrivet av  Eva
Jag fick vätska i buken senaste försöket, vilket inte var så mycket, men ändå... det tog någ säkert en månad innan det var helt borta. Du verkar ha fått betydligt mer, men det behöver ju inte betyda att det tar så mycket längre tid än vad det gjorde för mig!
Håller tummarna för att allt går bra för Dig!
 

Tack för svaret!

Skrivet av  Anna
Här blir det bara värre , men jag hoppas dock att vändningen ska komma snart.
Kram Anna
 

Hoppas att det vänder

Skrivet av  Eva
snart!
 

Artiklar från Familjeliv