Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

11 år sedan

Skrivet av km
Av en slump hittade jag hit. Måste berätta att vi gjorde IVF 1991 och sonen blir 11 i januari - tänk vad tiden går. Det tog 8 år, massor av undersökningar, temp.mätningar, operationer mm - men till sist kom han - vägde bara drygt kilot men har så gott som aldrig varit sjuk - full fart hela tiden. Jag minns fortfarande lyckan, det kändes som allt hängde på en skör tråd, jag vågade knappt kliva ur sängen, var rädd att han skulle \'ramla ut\'. Nu kan jag le, men då var det tur att omgivningen förstod mig och stödde mig då.
Lycka till alla ni - jag tänker på er.
Svar på tråden: 11 år sedan

Härligt med ditt stöd! (IMT)

Skrivet av  Eva
...
 

Jag tänker ofta på...

Skrivet av  P
...att det ändå har blivit lättare för oss som har svårt för att få barn. Visst är de fortfarande jättejobbigt och ledsamt och sorgligt, men vi behöver i alla fall inte vänta så många år på att få göra ivf som ni behövde. Det är verkligen skönt att kötiderna kortats!

Skulle vara jättekul att höra lite om hur ivf-proceduren var då (10 år i det här sammanhanget är väl ganska lång tid?), om du har lust att berätta?

Tack för din peppning!
 

En gamling till...

Skrivet av  spontan
hejsan....

Vi fick vårt första IVF barn 1992 som vi köade till själva IVF:en i 7 år,det lyckades på första försöket :-)
5 år senare gjorde vi vårt andra IVF som också lyckades på första försöket :-)

På de 5 åren så tycker jag att det hade förändrats mycket bla att man fick ta sprutor själv, mer precisa hormondoser, mindre besök på sjukhuset osv.

Vi har gjort våra IVF på Sahlgrenska, ni då?

mvh
//spontan
 

Artiklar från Familjeliv