Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Blivande IVF:are??

Skrivet av Ako
Hejsan
Har mest hållit till på SABG-sidan och jag har börjat misstänka att vi också kommer att få lov att prova IVF om det ska bli några barn i vår familj. Vi ska visserligen göra ett inseminationsförsök till men det känns som om jag redan har givit upp det hoppet. Eftersom jag känner mig så missmodig (kan det vara det gråa vädret?) så måste jag fråga er experter om chansen att lyckas med IVF. Vi har redan bestämt att vi gör ett försök på egen bekostnad och ställer oss i landstingskön om det skulle misslyckas och därför undrar jag om det är någon som har koll på hur stor chansen är att första försöket lyckas?
Trevlig helg!!
Svar på tråden: Blivande IVF:are??

lite olika siffror men...

Skrivet av  karinM
har hört ca 40% chans att bli gravid sedan är det ca 30% som föder barn. Har även hört lägre siffror men de där är mer positiva. Ledsen att jag inte kunde ge ett tydligare svar. Lycka till med inseminationen hoppas att det lyckas! Kram Karin
 

Jag har för mig att de sa så här

Skrivet av  Lillan BF 1/7
när vi var i Örebro - man har 25-30% chans att bli gravid vid varje IVF-behandling, men att det var 60% som lyckades bli gravida efter 3 försök... Jag hade svårt att se mig i något annat än de där 40% som det inte skulle funka ändå, eftersom man lyckats vara på "fel" sida om procenten tidigare (du vet det där att 80% blir gravida inom ett år och 90% inom två...), men jag blev ju positivt överraskad...
 

Jag har hört ...

Skrivet av  Betty
att det är 40% chans då man stoppar tillbaka två befruktade ägg. Men rimligtvis borde chanserna öka ju fler försök man gör.

Själv är har jag gjort IVF och lyckades på tredje försöket (med frysta ägg) och föddei somras en liten underbar flicka. Så det kan lyckas för er också! Jag håller tummarna.

Kram
 

När vi gjorde IVF

Skrivet av  Tvillingmamma
för några år sedan fick vi veta att det var en chans av tre att bli gravid vid varje försök. Jag brukar inte skriva så ofta på denna sidan men kan i korthet berätta att vi lyckades på andra försöket som resulterade i två fina bebisar.

Jag tror att det går bra för er, snart har ni (minst) en bebis att ta hand om!
 

Tack för alla svar

Skrivet av  Ako
Det känns så bra att höra lite om lyckade försök också.
 

Artiklar från Familjeliv