Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är Gladare nu

Skrivet av Eva
Måste bara berätta att jag haft ett positivt samtal med Uas inför min operation!
Operationerna är än så länge bara bokade i Januari och jag står nu som nr2 i kön till operation och nr1 till den läkare som skall operera mig. Ser alltså ut som om det kan bli operation i februari!!!
Desstuom är Blodgrupperingen (som blev fel första gången) är klar och OK och jag får träffa läkaren innan operation. Det blir förresten en läkare som jag redan träffat på reproduktionscentrum, samma som gjorde senaste äggplocket. Så det känns jättebra.
Kallelsen kommer troligen i brevlådan i nästa vecka!
Svar på tråden: Är Gladare nu

Hurra!!!

Skrivet av  solna-madde
Äntligen börjar det röra på sig för dig också!!! Hoppas nu att allt flyter på och att du får operationskallelsen på en gång och en tid i början av februari!

Stor kram!
 

så bra

Skrivet av  simone
då kommer allt gå fort nu. Det är ju perfekt att få samma läkare.


Stor Kram
 

Vad kul!

Skrivet av  PS v 10
och lycka till nu då.
 

Vad roligt :)

Skrivet av  emmis
Härligt att höra att det känns bättre nu !!

Kram
 

Kan inte låta bli

Skrivet av  Eva
att börja fundera på när jag kan ta tillbaka mina frysisar! Om operationen blir i första halvan av feb och jag får min mens som planerat sista veckan i feb så borde det kunna innebära ägglossning i mitten av mars. Men kanske jag skall räkna med lite längre menscykel eftersom den har varit lite störd av andra ingrepp tidigare... så vi siktar väl på slutet av mars/början av april istället!
 

Åh vad skönt!

Skrivet av  Sanna
Jag förstår inte vem som har myntat uttrycket "Den som väntar på något gott väntar aldrig (borde vara alldeles) för länge. VAd skönt att ni får sätta igång nu! Det är faktiskt inte så långt till februari:-)
Kraaaamar
 

Lite fart här som sagt :-)

Skrivet av  P som i positiv (i dag i alla fall ;-)
Det är inte bara nackdelar med att helgerna är över (även om det var skönt med sovmorgnar!)! Du har nästan fått operationstid! Härligt! Det är så skönt att ta ett kliv framåt tycker jag :-)

Har inte svarat på din fråga längre ner om vad det kostar med äggdonation i Finland. Jag tror det kostar ca 50 000 kronor, men jag vet inte om frysning av ev överblivna ägg ingår då. Det borde det väl.

Hoppas det snart blir februari så du får operationen överstökad!!
 

Vad skönt!

Skrivet av  biörna
Det låter ju väldigt bra. Så det blir gjort snart m.a.o. Håller tummarna att allt ska fungera smidigt. Kram från Biörna.
 

Hur går det för dig?

Skrivet av  solna-madde
Skulle inte du få sätta igång snart?

*nyfiken*
stor kram!
 

Jag..

Skrivet av  biörna
skulle egentl. ha gjort ett hormonstimuleringstest den här nuvarande cykeln (clomifentest, el ngt. likn.). Men sköt på det eftersom jag enl. uljudet på CvL-kliniken fick en alldeles för tidig mens (en dag efter äl!. På CvL hade de julstängt så det gick inte att få något besked om vad hur jag skulle göra. När jag ringde dem efter helgerna tyckte sköterskan att jag skulle köra på ändå och göra testet. Min mens väntas den här veckan, och sedan sätter jag igång med blodprov och piller, och hela faderullan. Sedan blir det nog IVF för oss. Håller tummarna hårt för dig!! Kram! Biörna
 

Jätte bra....

Skrivet av  Nancy med Emilia 011106
Skönt att du får det gjort snart. Det är alltid jobbigt att gå och vänta. Jätte bra att du redan har träffat läkaren innan, det känns ju alltid lite lättare.
Jag ska hålla tummarna för dig att allt går bra.

Själv va jag på kliniken i dag och tog blodprov och gjorde VUL, blåsorna var inte så stora så jag får väl fylla på med lite extra i sprutorna nu fyra dagar här framöver. De skulle ringa och höra av sig i eftrmiddag .

Ha det gott

Kram Nancy
 

Artiklar från Familjeliv