Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Överstimulering..

Skrivet av emmis
Ni som blivit överstimulerade efter ET när har det börjat kännas och hur snabbt har det blivit så illa att ni åkt in till gyn ?
Jag började få ont igårkväll och hela dagen idag har det gjort ont. Är öm hela undersidan av magen (vid båda äggstockarna och livmodern). Känner mig uppblåst och svullen. Dessutom känner jag mig gasig och mår illa. Kan knappt få i mig mat eftersom jag känner mig mätt med en gång.

Hur var det för er ?

Kramar
Svar på tråden: Överstimulering..

ganska lika...

Skrivet av  anna och anton 020211
Slutade med att jag knappt kunde röra mig... Dom fick lyfta upp mig i gynstolen på akuten, så vänta inte för länge innan du söker hjälp. Det gjorde jag! man ville ju inte låtsas om att man var dålig (som att inte doktorn skulle märka det...) för man ville ju ha tillbaka sina ägg! Usch det var jobbigt, hoppas du klarar dig.
 

Jag var ju dålig..

Skrivet av  emmis
dagen efter äggplock men fick tillbax ägg förra torsdagen. Hela denna veckan har jag mått bra men det började bli värre igårkväll igen.

Just nu känns det inte aktuellt att åka in till läkaren men samtidigt så gick det ju på en timme förra onsdagen när jag fick så ont !

Kram
 

aha...

Skrivet av  anna och anton 020211
jag hann ju inte få mina, fick vänta och vänta men blev bara sämre... Så jag vet ju inte hur det är när man blir dålig efter att man fått tillbaka dom... Du får vänta och se. Men det är ju inte roligt. JAg hamnade på sjukhus en vecka. Tog flera dagar innan jag kunde räta ut benen ens, usch, det är mycket man förträngt!
 

Ring kliniken

Skrivet av  Sanna
och få en extra undersökning. Då ser de om det finns fri vätska i magen. Jag väntade för länge innan jag åkte in, vilket medförde att jag fick vätska i ena lungan och hade svårt att andas. Låt det inte gå så långt utan lyssna på din kropp. Jag svullnade upp och hade ont, såg ut som om jag var i fjärde-femte månaden och orkade inte äta eftersom magsäcken var ihopklämd. Kunde inte heller stå upprätt.
Vill inte skrämma dig, men samtidigt är jag glad att Lillan berättade om sin erfarenhet, annars hade jag nog väntat ännu längre.
Sköt om dig och jag hoppas verkligen att du slipper hela processen med tömning osv.
Kramar
 

Kom just hem från...

Skrivet av  emmis
gyn akuten. Är överstimulerad men inte så kraftigt ännu !?
Ska tillbax på måndag för kontroll.
Minaäggstockar var 8*5 cm och jag hade en del vätska i magen.

Kramar
 

Det känns ärligt talat...

Skrivet av  Lillan BF 1/7
lika skönt varje gång jag har dig på tråden Emmis (och tack för de snälla orden Sanna...). På något sätt känns det som om jag "betalar tillbaka" det stöd jag fick härinne när jag inte visste vad JAG skulle göra genom att få vara ett stöd för er andra... Min mobil är laddad och jag finns här!!!

Precis som Sanna sa till dig Emmis - vätska i lungorna är inte att leka med och dina äggstockar är ju nästan lika stora som mina var... Antar att du är beordrad vila av din läkare, annars är det jag som beordrar dig här och nu ;-) Min läkare sa nämligen att de kunde börja röra på sig och vrida sig, så att man kunde bli tvungen att operera... Huvaligen!!!

Ta hand om dig nu Maria!
 

Lillan..

Skrivet av  emmis
Det känns skönt att ha ditt stöd :)
Jag kom hem från akuten och la mig och har sovit i flera timmar. Mår lite bättre nu faktiskt. Sov nästan inget inatt eftersom jag hade ont.

Kram och tack !
 

Artiklar från Familjeliv