Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Önskar hjälp av er erfarna!

Skrivet av Smulan
Är det ngn här som blödit under tidig graviditet? Jag började få bruna flytningar 5+0, som är väldigt sparsamma. Märks då jag torkar mig efter toalett besök. Kommer ngt litet kladd i trosskyddet, men det är inte mycket.

Någon som har erfarenheter av detta? Jag blödde inget under ruvningen, och slutade med proggisarna 4+6 enligt rekomendationer av kliniken.

Hoppas någon vill svara!
Svar på tråden: Önskar hjälp av er erfarna!

Jag blödde

Skrivet av  Sofia*
under min andra graviditet. Då var jag ca v 12. Jag fick progesteron ända fram tills dess. Så länge det inte är färskt, rött blod behöver man inte oroa sig.
Jag hoppas du slutar blöda snart och att det går bra. (Det gjorde det för mig, hon är 4 år snart).
 

Tack!

Skrivet av  Smulan
Jag hoppas jag oxå komemr få ut en beis efter allt detta...
 

Jag

Skrivet av  en mamma
hade bruna små flytningar under mina tre garviditeter med IVF och alla slutade dessvärre i missfall. V 6, v 11 och v7
 

oj

Skrivet av  en mamma
ska vara svar till Smulan
 

Jag blödde båda graviditeterna.

Skrivet av  Mor Maria
Första var inte IVF, men med föregående hormonbehandling. Då hade jag små blödningar från ungefär vecka 4 till 12 om jag inte minns helt fel. Hon fyller 10 idag!! Graviditet nummer två var efter en IVF, då blödde jag rätt mycket under veckorna 4-6, sen avtog det för att sluta helt efter vecka 12 eller så. Då var jag en aning överstimulerad och fick cystor som sprack, jag var förstås helt övertygad om att det var missfall för det var färskt blod, med klumpar, rätt mycket. Och ont som bara fan hade jag! Men han är 5ochetthalvt nu. Så misströsta inte, blödningar i tidig graviditet behöver inte ha ett dugg med missfall att göra!
 

Jag blödde ljusrött!

Skrivet av  Marie
Men blodet behöver inte komma från livmodern. Jag gjorde en koll när det hände och det visade sig att jag har en känslig livmodertapp, varför vet de inte. Vissa är bara sådana! Men det är inget farligt. Kan i ovanliga fall tyda på cancer men mitt test var neggativt.
 

Artiklar från Familjeliv