Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Blöder igen...

Skrivet av Time bf 17/6
F-n också, säger jag bara. Nu har jag börjat blöda igen!
Denna gång är det dessutom mer än sist. De senaste dagarna har jag haft som lite "mensvärk" i magen, men tack och lov känner jag lillen sparka flera gånger om dagen.
Det är skönt att jag gjort ett UL för mindre än en vecka sen så jag vet att det är okej därinne, men det är ändå jobbigt att börja blöda igen.
Vi får väl se hur det är i morgon annars får jag väl ringa gyn-akuten.
*Suck*
Svar på tråden: Blöder igen...

Näe, inte igen!

Skrivet av  Thereses mamma bf 1/7
Förstår att det måste vara jättejobbigt. Sade din läkare något om hur långt in i graviditeten du kan tänkas blöda? Hoppas verkligen att det slutar snart och att du slipper blöda mer.

Kram!
/Mia
 

Ingen aning

Skrivet av  Time bf 17/6
Nu har jag bra pratat med Bm som gjorde UL, men hon sa att det antagligen inte var någon fara om jag bara småblödde lite ett tag framöver, men om jag fick ont eller blödde mera så skulle jag ringa direkt.

Nu har det iaf avtagit lite, men jag har legat vågrätt sen jag skrev inlägget och vågar knappt gå upp.
Bebisen sparkar på rejält så jag jag är lite lugnare nu. Hoppas det försvunnit tills i morgon.
Kram!
 

Till mig..

Skrivet av  Biörna bf 7/6
..sa de (på KS) att jag skulle hålla mig i sängläge och bara gå upp för toabesök så länge jag hade färska blödningar, trots att de var små. Hoppas du kan få ta det lugnt och försiktigt! Vet inte om du är hemma eller jobbar eller vad? Ta inga onödiga risker!

Usch för blödningar! Men det är säkert ingen fara! Bm på akuten sa till mig att man kan få lite irritation i livmodern av att man blöder som kan kännas lite, men så länge det inte är regelrätta sammandragningar skulle det inte vara någon fara. Hoppas det slutar i natt! *Kram!*
 

Så bra!

Skrivet av  Time bf 17/6
Tack, det var precis vad jag behövde höra nu! Jag har inga sammandragningar och inte är det så vidare färskt heller.
Så jag håller mig väl fortsatt i sängläge och låter bli att träna ett tag framöver.
Det verkar som om det avtar sakta men säkert, precis som sist.
Det är säkert inte sista gången jag kommer att blöda, men blir det inte mer än så här är det väl lugnt antar jag.

För övrigt är jag heltidssjukskriven för ett gammalt diskbråck så vila har jag gott om tid för =)
Kram!
 

Så tråkigt

Skrivet av  Jennivf 22
att blöda så. Har doktorn sagt något om varför det blöder?

Men vad skönt för dig att känna bebisen röra sig, det måste ändå vara en lättnad.

Jag tänker på dig.
Kram.
 

Moderkakan

Skrivet av  Time bf 17/6
Jag hade inte blödigt en enda gång förens den morgonen då vi skulle in på UL nu i torsdags (v.16+6).
Så Bm passade på att kolla efter och hon tyckte sig se att moderkakan satt lite lågt.
Det är tydligen inte allför ovanligt så här tidigt i graviditeten, men oftast växer moderkakan med uppåt när livmodern växer.
Jag ska därför på ett extra UL i v.28-29 om inget annat oförutsett inträffar tidigare.

Jag ringde till min mamma och tydligen hade hon också lågt sittande moderkaka när hon väntade mig och eftersom hon blödde så mycket var hon inlagd på sjukhus från v.29.
Men det var ju 29 år sedan.... =)

Nu ska jag nog inta sängläge igen!
Tack och kram tillbaks!
 

*Kramar om igen*

Skrivet av  B-boom på besök
Tänker på dig gumman! Behöver du prata så vet du var jag finns. Kram!
 

Tack vännen!

Skrivet av  Time bf 17/6
Det är skönt att du finns (ja, vi får väl se vad maken säger när telefonräkningen kommer...*s*).

Vi hörs väl senare idag! Kram kram på dig!!
 

Tråkigt!

Skrivet av  Majoslava
Det är klart att man blir orolig.
Kan det hända att det är rester av den blödningen som du hade tidigare, om det inte är färskt blod?

Jag hoppas det blir bättre snart!
 

Det har avtagit betydligt

Skrivet av  Time bf 17/6
Igår var det som färskt, men nu är det ytterst sparsamt och det verkar som om det håller på att försvinna.
Visst blir man orolig, men tack och lov så sparkar det på som vanligt därinne och det gör ju att man blir lite lugnare.

Det bästa nu är väl att vila och ta det ganska lugnt.
 

usch

Skrivet av  catrin23
det är inte kul att blöda det vet jag.Vad härligt att du känner lillen sparka vad avundsjuk jag blir längtar tills jag själv kan känna det.
kram catrin
 

Tiden går fort...

Skrivet av  Time bf 17/6
...och det står inte på förens det börjar sparka i din mage med =)

Allt är lugnare nu, men Bm sa att det kunde vara så här ett tag framöver. Det bästa är väl vila.
Hoppas det går bra för dig idag!
Kram!
 

Artiklar från Familjeliv