Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bm-besök

Skrivet av Time bf 17/6
Så har man varit på MVC igen och idag är jag i 29+0.
Allt var bra, vi pratade mest om hur jag mådde, men mätte även livmodern som nu är 28 cm och precis på kurvan.
Sen lyssnade vi på hjärtljuden och som vanligt galopperade hästarna därinne även idag =)

Kom på att vi måste ringa och boka in oss på visning och informationsträff på BB Stockholm, det börjar ju närma sig.
Inte för att det är för att det kanske är jättenödvändigt att gå på dessa, men det var ändå 6 år sen jag födde sist och jag har ändå inte så mycket för mig nu när jag är sjukskriven fram tills bf. Så det ska bli kul, lite mer verkligt liksom.

Hur mår ni andra? Bra hoppas jag!
Vårkramar!
Svar på tråden: Bm-besök

Samma här...

Skrivet av  Majoslava
Jag är i v 35 idag, sf måttet är 40 nu :-)
Igår var jag på UL för att väga ungarna, och de uppskatades till 1900 och 1850 g, vilket är rätt mycket under referensvärdet, men jag är inte orolig, min son vägde bara 2700 efter 40 veckor i magen, mina barn blir små.
Förutom små besvär med tanke på tillståndet så mår jag prima, jobbar fortfarande och tränar fortfarande.
Bebisar är klara för \'utskjutning\', de ligger båda med huvuden nere, så det känns också bra.
Ja, nu är det bara att vänta tills det börjar :-)

Skönt att det låter bra hos dig också, och speciellt att du inte har några problem med moderkakan längre!
 

Snart framme då

Skrivet av  Time bf 17/6
Otroligt, nu kan dina små komma när som helst ju! Det är inte klokt så fort tiden går.
Och efter vad man läser om att du både jobbar och tränar fortfarande så verkar du må ganska bra. Måste kännas jätteskönt.
Jag hoppas jag också får må så här bra fram tills slutet även om jag inte har jobbat på väldigt länge.

På tisdag ska jag börja på bassängträning för ryggen och det är något jag ser fram emot att få flyta runt lite i det varma vattnet.
I vår stad finns ingen vattenjumpa för gravida, men det här duger minst lika bra.
Trevlig helg!
 

*imponerad*

Skrivet av  B-boom *våldgästar*
Träna med tvillingar 5 v innan BF?! Du är en otrolig människa på alla sätt! *ler*
 

Ha ha...

Skrivet av  Majoslava
du, jag blir själv lite förvånad...
Hade jag varit gravid för 15 år sedan, så hade jag varit riktigt mesig, jag tror knappast jag hade klarat det.
Min egen lilla teori (som säkert inte stämmer) är att mycket sitter i huvudet, och mitt huvud är ¤&?@£$
 

Härligt

Skrivet av  Jennivf 33
att allt är som det skall. Nu går det allt fort ändå.... Jag går in i vecka 34 nästa vecka, vilket känns enormt. Helt otroligt.... ;)

Min bebis mår också bra, har med mycket bökande här i tisdags vänt sig, så det skall bli intressant på måndag när jag skall till bm, att se hur den ligger nu. Jag tror att den ligger som ett u i magen på mig med rumpan mot livmoderstappen/urinblåsan. Kom även på att jag inte sagt till bm att jag har hjärtformad livmoder. Det kan ju vara LITE intressant för henne att veta, då många med hjärtformade livmoder tyvärr få genomgå kejsarsnitt, då deras bebisar inte vänder sig rätt.

Vi skall också ta och åka på lite studiebesök på sjukhusen runt omkring. Här i Göteborg är det öppet hus som gäller, så det är bara att åka dit när det passar. Spännande. Jag har aldrig sett en förlossningssal förut... ;)

Vårvarma kramar.
 

Bökigt värre

Skrivet av  Time bf 17/6
I magen alltså =) Här stökas det runt för fullt i magen och man vet ju inte vad som är upp och ner.
Men nu har jag börjat känna bebisens rumpa (eller om det är huvud) och det är så mysigt när han buffar runt och man kan känna honom även utifrån.

Då blir det spännande på måndag att se hur din bebis ligger. Kommer det att göras vändningsförsök annars?
Hoppas bebisen lagt sig tillrätta med huvudet neråt, lycka till.
Trevlig helg!
 

Visst är

Skrivet av  Jennivf 34
det härligt när bebisen bökar... Jag märkte en tydlig förändring i rörelserna när jag vart i vecka 29-30. Det var som om bebisen inte riktigt längre fick plats att sparka ordentligt, och därför istället tryckte på. Så ibland får jag en sådan där exploderande känsla när bebisen trycker och trycker tills magen känns som om den skall spricka.... Så mysigt... (Knäpp man är egentligen)
Kan du känna skillnaden på kroppsdelar? Jag har jättesvårt för det, fast min bebis så snällt trycker mot magen så att det blir stora bulor. Men jag kan inte känna vad det är....

Angående vändningsförsök, så är det visst vanligt att undvika det i samband med hjärtformad livmoder. Men jag vet inte vad som gäller för Västra Götalands landsting, så det var det jag ville kolla med BM. Jag hoppas innerligt att bebisen kommer att vända sig självmant, för jag vill ju få uppleva känslan av att ha fött mitt barn vaginalt. Men skulle det bli kejsarsnitt, så får jag väl satsa på nästa unge... (Nu är jag inne i en positiv fas av mitt liv, märks det??? ;))
 

Härliga bulor!

Skrivet av  Time bf 17/6
Precis som du har jag lite svårt att känna exakt vad det är för kroppsdel som jag känner på bebisen, men igår hos bm frågade jag om hon kunde känna hur bebisen låg och då fick jag bekräftat att det nog var rumpan jag känner i naveltrakten.
Det här har jag börjat känna senaste veckan och det är ju hur mysigt som helst.
Ibland är det som att bebisen försöker sträcka ut sig för då putar det åt både höger och vänster.

Jag håller tummarna för att er bebis vänder sig rätt snart!
Kram!
 

Oj vad tiden går fort

Skrivet av  Längtan
för alla. Nu är det inte långt kvar för dig. Det börjar bli spännande. Ha det så roligt på visningen och på 6 år händer det mycket. Vill också på visning snart men på sjukhuset har de visningar så tidigt, redan klockan 8 på morgonen. Jag får väl se till att komma upp liten extratidigt en morgon för det, för det är ju så spännande och det blir nytt sjukhus för mig.

Här är det bra och för min egen del så tycker jag tiden går i snigelfart, har passerat halvtid nu. kram
 

Halvtid är inte illa det heller

Skrivet av  Time bf 17/6
Det var värst så tidigt erat sjukhus har visning. Hos oss är det infoträff vissa dagar mellan 17-19 och visningen får man boka tid för och då oftast på eftermiddagen.
Den här gången ska vi nog försöka vara ute i lite bättre tid, för när vi väntade sonen hade vi bokat tid en vecka innan bf och sonen föddes samma dag som vi skulle på visning, så det hanns liksom aldrig med =)
Hoppas du får en trevlig helg!
 

Roligt att få läsa

Skrivet av  B-boom *våldgästar*
att allt gick bra. Tänkte gratta dig lite "live" men både du och Smulan har en förmåga att dyka upp där precis när jag passar på att göra något annat. *ler*

Nu är det bara 11 veckor kvar höre du! *spännande* kramis
 

Haha

Skrivet av  Time bf 17/6
Om du går upp lite tidigare på morgonen så träffas vi säkert på MSN ;)
Eller om jag orkade hålla mig vaken på kvällarna kan man också säga.....

Men vi hörs nog snart! Kram på dig!
 

Idag

Skrivet av  B-boom
var jag uppe vid 7.00 och satte på datorn runt 8.00 men då var du minnsann inte där! *S* Du har mail om du inte sett det innan.
 

Skönt!

Skrivet av  Thereses mamma bf 1/7
Härligt att bebben mår bra, man blir alltid lite lugnare när man kollat allt. Vet du att jag kommer inte att föda på BB Sthlm utan jag har blivit remitterad till Aurora på DS "vanliga" BB. Jag har helt klart behov av extra stöd under min förlossning, väntar på att en bm därifrån ska kontakta mig för ett första samtal och det känns bra att få komma dit i god tid innan.

Kram

/Mia
 

Då ses vi inte...

Skrivet av  Time bf 17/6
...på BBS då.
Om det nu inte händer något så att vi också hamnar på vanliga BB.

Fast å andra sidan har vi ju två veckors marginal =)
I ankomstgruppen är det många som ska föda både på DS och BBS så när man väl vankar där i korridoren lär man väl gå och fundera på om det är någon man känner till. Man får väl ha en skylt runt halsen med sitt nick på *hehe*.

Skönt att du kommer att få stöd om du känner att du behöver det. Men du kommer föda på vanliga förlossningen alltså?!
Ha en fortsatt skön lördag! Kram!
 

Ja..

Skrivet av  Thereses mamma bf 1/7
det blir på vanliga bb men med en bm från Aurora. Födde Tess på Akademiska och då hade jag också en bm från deras Auroraklinik.

Idag ska vi åka ut till Syninge eftersom Tess går på knatteridning där, imorgon ska vi till Finsta och kolla på hus så det blir nog en trevlig helg. Lite påskpyssel ska vi också hinna med, Peter och Tess är i skogen nu och fixar påskriset..

Ha det bra själv :O)

Kram
/Mia
 

Artiklar från Familjeliv