Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjärtat slår!

Skrivet av Lottis bf 23/11
Idag har vi varit och sett vårt pyre, h*n är nästan 1 cm lång och hjärtat slår. Nu först vågar vi berätta för våra föräldrar.
Glad påsk allihopa!
Svar på tråden: Hjärtat slår!

Vad spännande!

Skrivet av  Ninni
Jag längtar till tisdag för då ska jag också på VUL och få se att det finns nått där inne. Tog det lång tid? Hjälpte dom dig med att räkna ut beräknad ankomst, eller har du gjort det själv?
 

Det gick fort

Skrivet av  Lottis bf 23/11
Bara några minuter. Han hjälpte till att räkna ut datum, dvs 23/11, men det hade jag ju redan räknat ut själv. Vi fick en bild med oss hem också, men man ser inte alls vad den föreställer. Kul ändå.
 

visst är

Skrivet av  catrin23 bf 24/8
det underbart .Glad påsk till dig med och alla andra
 

Grattis!

Skrivet av  Maddis bf 3/12
Vad underbart det måste ha varit att få se den lilla pricken slå.

Glad Påsk på dig också!
 

Härligt!

Skrivet av  Time bf 17/6
Visst är det underbart när man får se sin lill*, även om den just nu är ganska liten. Men de växer på sig bra fort =)

Ha en fortsatt trevlig helg!
 

Underbart!

Skrivet av  Biörna bf 7/6
Varmt stort grattis!
 

nyfiken

Skrivet av  forvirrad
Hur gammal är hon? Är det första kollen på IVF? Jag ska in på den i maj... *nervös*
 

Det var första kollen

Skrivet av  Lottis bf 23/11
Vecka 6-7 var det tror jag. Det är så himla svårt att räkna ut vilken vecka man är i tycker jag. Bf är i alla fall 23/11, den 12/5 ska vi skrivas in på mödravården. När är ditt förlossningsdatum?
 

kul

Skrivet av  forvirrad
Jag vet alltså ingenting!!! Jag använde frysta ägg och vet inte hur länge de blev odlade eftersom jag blev överstimulerad. Jag fick tillbaka ägget första april (inget aprilskämt!) och det nästa som händer är 11 maj när jag ska in på första kollen på IVF. Än så länge är jag bara jätteorolig över att det ska gå åt h-vete, har väntat och längtat så länge. Din koll gick alltså jättebra och du fick reda på bf då?
 

Kanske kan vara till hjälp..

Skrivet av  Lottis
Jag fick också tillbaka frysägg. De kan aldrig vara odlade längre än fem dagar, då är det en blastocyst, men de kan nog inte heller vara yngre än två dagar. Det tar två dagar innan ägget börjar dela sig. Vet du när du hade senaste mens första dag? Vet du när du hade ägglossning? Du kan räkna ut beräknat förlossningsdatum utifrån det på :http://www.gravid.se
 

tackar

Skrivet av  forvirrad
Tack för ett bra förslag på vart det finns massor av information. Jag kollade vilken vecka jag var i genom att skriva i förra mensens första dag och då tyckte de att jag var i vecka 6, vilket även stämmer med mina symtom, MEN eftersom jag blev gravid 1 april tycker inte jag att det stämmer... Jag har ju bara varit gravid i 4 veckor ju!?! Bf var några dagar före jul om det stämmer... Snacka om välplanerat!?! *ler*
 

Artiklar från Familjeliv