Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bm-besök och UL

Skrivet av Biörna bf 7/6
Hej!
Har tillbringat f.m. på diverse undersökningar. Först tillväxt-UL som visade en stor bebis som låg och drack fostervatten och övade andningsrörelser. Det är inte bara min mage som är stor utan bebisen ligger på +19, 8% på tillväxtkurvan. Det betyder att den uppskattades väga ca 2400g istället för ca 2000g. Vår bm förklarade att det skulle kunna innebära en födelsevikt på ungefär 4 kg, så här kommer inte att köpas några kläder i storlek 50. Men det stämmer väl med både min och mannens påbrå.
Mina värden var:
B-gl. 4.5
Blodtryck 136/71
Föregånde fosterdel är huvudet och det är faktiskt fixerat redan.
Hjärtljud 145.

Nu vet vi vad det är för sort också. Vi bestämde oss efter viss tvekan för att fråga. Jag har fortfarande lite för mycket förvärkar, men idag och imorgon förlänger jag påsken med lite semester. Ska försöka ta det lugnt, fast det känns lite svårt. Hoppas ni har haft en fin påsk och lika fint väder som vi haft här i Sthlm.
Kramar!
Svar på tråden: Bm-besök och UL

Hej du =)

Skrivet av  Time bf 17/6
Vi har också haft en lugn och skön påskhelg med vackert väder. Om man bortser från hagel/snöovädret som drog över på sent lördagseftermiddagen, men det var kortvarigt iaf.

Får se om er bebis fortsätter växa i samma takt eller om det stannar av lite. Man har ju hört om viktuppskattningar som inte stämt och sen beror det kanske på i vilken vecka bebisen föds också.
Själv låg jag på -7% i v.28 och om två veckor ska vi på nästa UL.
Tänk ändå att det inte är så många veckor kvar till bf, men ändå ska bebisen gå upp många hundra gram till. Det verkar gå fort på slutet.
Och en annan som känner sig stor och tung redan nu =) Du har väl förevigat magen på bild?!
Om du vill kan du kika in på vår hemsida där min mage finns med på bild (adressen finns i mitt info).
Må så gott! Kram!
 

Artiklar från Familjeliv