Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nä vet ni vad!

Skrivet av Biörna bf 7/6
Jag har ju berättat lite om hur plötsligt ¨flera närstående drabbades av djupa kriser och depressioner på en gång senaste månaderna. En av mina närmaste vänner, min syster och min mans bror. Min mans bror visste vi inget om hur han mådde förrän han helt chockartat begick självmord. För mig blev det så extra tungt och stressigt efter det, eftersom både min vän och min syster uttalade självmordstankar och särskilt min syster ganska allvarliga sådana. Sistone har jag lyckats klargöra för min syster att jag måste få vara självisk och säga nej till att ta emot så mycket av hennes förtvivlan, eftersom jag blev så orolig och lessen och fick massor av förvärkar av det

Började precis varva ned under påskhelgen och känna att jag började kunna njuta av graviditeten igen så ringer min mans svägerska - hon vars man begick självmord - och bjuder hem oss till helgen. Vi har aldrig umgåtts med dem förut eftersom min man aldrig haft bra kontakt med den brorsan. Först tyckte jag att visst ska vi hälsa på henne och hon behöver säkert känna att hon får lite stöd nu av släkten osv. Men nu märker jag att jag börjar känna mig stressad igen. Jag orkar inte med andras trauman och sorger mer just nu. Det har blivit en överdos! Jag får nog be min man att han ringer och tackar nej och skyller på att jag inte mår bra eller nåt. Kan inte folk ge en lite andrum av sig själva när man är i slutet av sin graviditet!!! Förlåt klagovisan, men behövde bara skriva av mig lite. Kramar!
Svar på tråden: Nä vet ni vad!

sorry, inlägget var väldigt OT

Skrivet av  Biörna bf 7/6
Och ni behöver lika lite som jag höra om sånt här elände. Blev bara så trött igår när det kändes som jag förväntades vara någon slags psykjour. Sköt om er och njut av vårsolen!
 

Ingen fara

Skrivet av  Time bf 17/6
Jag tycker du gör helt rätt i som skriver av dig här, det är skönt att få göra det ibland faktiskt, oavsett om det handlar om Ivf eller annat.

Jag hoppas det löser sig för alla i din närhet snart som har det jobbigt och allt du får njuta fullt ut av din graviditet!
Take care! Kram!
 

Känns..

Skrivet av  Biörna bf 7/6
.lite onödigt dystert att skriva om de här hemskheterna när vi alla är upptagna med att producera liv. :-) (Som väl är!) Men det är svårt att låta bli när det blir lite för mycket som nu. Bara för att jag avvärjde syster och min mans svägerska så ville ju "ödet" att jag inte skulle få det för lätt ändå. Istället ringde min systers ex-man på fredag kvällen och var orolig för min syster och lyckades skrämma upp mig också så jag fick ett dygns sammandragningar igen!
Konstigt hur det tornar upp sig just nu. Tack för kramen och skickar en tillbaka!
 

Lilla du.

Skrivet av  Jennivf -31
Självklart skall du skriva av dig. Ibland är det skönt att bara få bli av med lite och veta att någon hör/läser det.

Kram.
 

Tack igen..

Skrivet av  Biörna bf 7/6
..skönt ni har tålamod med mig just nu. Börjar känna av grav.labilitet. Reagerar plötsligt så starkt känslomässigt på allt. Nåväl, det ska väl vara så. Tänk att vi snart ska sitta med våra bejsor i famnen. :-)
 

Det är

Skrivet av  Maarija med Tove89 och Simon03
starkt att du orkar säga ifrån. Det är klart att du måste tänka på dig och bebben. Försök njuta nu och vila för du kommer att behöva dina krafter själv. Klappa magen från mig!
 

Tack..

Skrivet av  Biörna bf 7/6
Ja usch, inte är det lätt att säga nej till sin egen syrra när läget är så otroligt svårt för henne. Men jag kan ju inte strunta i lillbejjen. Fick så mycket förvärkar att jag insåg att jag måste välja. Försöker tänka att andra krafter får ta vid nu. *Klappar magen* Är allt bra med dig och Simon?
 

Artiklar från Familjeliv