Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag hoppar tillbaka till IVF-gruppen!

Skrivet av Maddis fd bf 3/12
Måste tyvärr lämna er efter mitt korta inhopp här hos er. Ultraljudet i onsdags visade en ofostrig graviditet, och jag blev skrapad sent i går kväll på Danderyd. Ville bara få bort det så fort som möljigt.
Allt känns extremt tungt och jag vet inte just nu hur vi ska gå vidare. Skulle kanske hinna med ett frysförsök innan sommaren men jag funderar starkt på att låta kroppen vila nu över sommaren. 14 månader i sträck med olika typer av hormombehandlingar sätter sina spår både psykiskt och fysiskt.

Kommer att kika in här regelbundet för att se hur det går för er.

Håller tummarna för er att allt ska gå bra.

KRAM!
Svar på tråden: Jag hoppar tillbaka till IVF-gruppen!

Vännen!

Skrivet av  MayK bf 5/10
Jag är så ledsen för din skull!
Jag har även svarat dig på IVF-snacket!

Kram!
 

Nej!

Skrivet av  Thereses mamma bf 1/7
Blir så ledsen för din skull Maddis, vet hur jobbigt det är när allt går från himmel till helvete och hur lurad man känner sig när man råkar ut för sådant här.

Många många kramar!
/Mia
 

Fy så trist

Skrivet av  Time bf 17/6
Det var tråkigt att höra! Livet är bra orättvist ibland.
Sköt om er nu!
Kram!!!!!
 

kramar

Skrivet av  catrin23
till dig och din sambo .Vet hur svårt och jobbigt det är har varit där själv .Ta hand om er.
 

Nej, lilla vännen...

Skrivet av  Jennivf -25
Så tråkigt för er. Många, många kramar.

När det gäller vilostund, så kan jag absolut rekommendera det.
Vi körde hårt hela förra våren med två ivf-behandlingar. När sommaren närmade sig valde vi att ta paus för att få samla krafterna och komma ikapp oss mentalt och kroppsligt inför fortsättningen.
För mig vart det räddningen tror jag.
Det var så skönt att få släppa allt med behandlings-snurren och bara få vara. När vi sedan körde igång igen vart vi bägge mycket lugnare till sinnes och kroppen hade fått vila lite från alla hormoner.

Många tröstkramar.
 

Artiklar från Familjeliv